Als ik in bed lig dan krijg ik vaak trek. Wat kan ik het beste doen?

Ik eet gewoon 3 maaltijden per dag. Ook sport ik 's avonds vaak, waardoor ik nog meer trek krijg. Iemand tips? Bedankt.

12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon nog wat eten na het sporten,
voordat je naar bed gaat.
Dat lijkt mij toch heel logisch???

Antwoorden (15)

Drink yoghurt met water gemixt, 1 glas achterover en je raakt al vol. Niet te veel yoghurt, maar een beetje net als optimel drink. Drink smakelijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink smakelijk XD
LOL
Het beste kun je niet eten of fruit eten. In ieder geval iets gezonds, als je per se iets wilt eten. Wat ook lekker is, is om een fruithapje te maken van allerlei soorten fruit. (voor het slapen gaan dan hè ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem voor het naar bed gaan een dubbele whisky en een sigaar; probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem eten voordat je naar bed gaat, voornamelijk fruit. Als je dat al vaker hebt gehoord(wat ik denk) lijkt het mij het beste om veel te eten bij het avondeten, en 2 uurtjes na het eten nog wat eten. Als je dan nogsteeds trek hebt moet je gewoon in bed liggen,denken aan wat je morgen gaat eten. Ik denk dat je deze tips al vaker hebt gehoord, maar ik schrijf het om je evt te helpen ;d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet voor je gaat slapen een banaan of een bakje yoghurt met muesli. Dat vult lekker en is toch licht verteerbaar. Je hongergevoel is dan weg, of in elk geval een stuk minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon even iets eten voor je naar bed gaat, en dan geen fruit daar krijg je nog meer trek van (ik wel tenminste) dat je niets verteert als je slaapt zijn fabeltjes, en als je sport raak je toch wel calorieen kwijt
anneliez
12 jaar geleden
geen water drinken dan word je 's nachts wakker omdat je naar de wc moet ik zou goed avond eten en zo rond(ik weet niet hoe laat je gaat slapen laat dat even achter in reactie) maar ik doe rond 9 uur een speculaasje pakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niets wilt eten kan je ook extra lang je tanden poetsen, want dan gaat je hongergevoel ook weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet bij het avondeten een grotere portie koolhydraten (aardappelen, rijst enz.) dan heb je langer een vol gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Broodje pindakaas met sambal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek kan je ook krijgen door verveling, maar dat scheelt ook per persoon :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink veel water, Als je sport doe je dit waarschijnlijk met de intentie om af te vallen. Door veel water te drinken krijg je een vol gevoel! Maar je moet ook veel naar de toilet door het water.

Ook is fruit altijd goed bananen en kiwi's vullen erg goed in mijn geval!

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben benieuwd naar je voedingspatroon overdag. Wellicht eet je te weinig.
Vaak worden 3 maaltijden per dag en 3 tussendoortjes aangehouden. Kijk even op de website van het Voedingscentrum. Daar vind je een scala aan informatie. Kom je er niet uit, stuur mij dan een mail. (bdebakker@kpnmail.nl) Als leefstijlcoach kan ik je goed op weg helpen.

Hartelijke groeten,
Barbara Prinsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdraaien en gaan slapen. Op een gegeven moment krijgt je lichaam door dat je toch niet gaat eten en dan stopt de trek op dat tijdstip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt buikpijn krijgt van de trek (heb ik zelf wel eens) is een rijstwafeltje genoeg. Licht verteerbaar en je hebt een beetje maagvulling.