Welk eten is makkelijk om mee te nemen voor op de camping?

Ik ga donderdag 3 á 4 nachtjes op een festival camping overnachten. Het nadeel is dus dat ik geen koelkast bij heb waarin ik de benodigde etenswaren kan bewaren.
Wat zijn volgens jullie de beste alternatieven die dus niet koud bewaard hoeven te worden?

Toegevoegd na 2 dagen:
Hartstikke bedankt allemaal voor de goede tips!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
108.8K

Antwoorden (11)

Conserven ! (Blikvoedsel dus)

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je neemt Rijst / Pasta mee.
Er zijn legio sausen die je niet koud hoeft te bewaren, zoals bijv. chicken-tonight. Oke, dan dus zonder de kip, want die is niet te bewaren, maar ook zonder kip is Chicken-tonight een lekkere saus voor over de rijst.

En voor pasta heb je ook genoeg van die potten saus of zakjes poeder die je moet aanlengen met water om saus van te maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteraard kun je op een festival-terrein ook genoeg broodjes al dan niet gezond halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
EXTRA JOSS dat is de beste tip voor eten meenemen naar festivals die ik ooit kreeg. het is een zakje energiedrank poeder uit Indonesië. Zegmaar de nationale drank daar. Met Extra Joss heb je 4 dagen lang energie voor een paar euro. Het is ook een goedkoop alternatief voor Red Bull en zelfs voor de huismerk blikjes van de supermarkt.
Brood, bschuiten, pindakaas en leverpastei
Pasta pastasaus en een bus parmezaanse kaas
Eventueel aardappelen, conservenblikken, voorverpakte hamburgers (lupac geloof ik)

En inderdaad is er waarschijnlijk op het terrein ook wel eea te krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eten dat in blik zit, bijvoorbeeld soep. Je kan natuurlijk ook pasta en tomatensaus meenemen.

Plaatje is geen goed idee, wel grappig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is erg makkelijk om knakworstjes mee te nemen in blik erg lekker festival voedsel. Makkelijk en zowel voor ontbijt als avondeten goed te doen. Ook is het makkelijk om tortelini mee te nemen. Krentenbollen zijn het ideale onbijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vacuum getrokken vlees.. doet de slager zo voor je.. of vlees in blik.. kant en klare maaltijden uit blik..
Gedroogd eten zoals noedels e.d .. boterbroodjes en brioches blijven lang vers in de zak als je die goed afsluit.. en in een koelbox kun je ook zonder koelelementen best wat kant en klare bakjes salades e.d bewaren..zonder ei erdoor..em alleen wel zorgen dat die dan in de schaduw staat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als aanvulling: als je van een waterkoker gebruik kunt maken neem dan wat pakjes noodles mee. Makkelijk mee te nemen en te bewaren en het vult goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:S je kunt ook gewoon water koken in een pan hoor... maar noedels zijn wel een goed plan!
Zelf kampeer ik altijd zonder koelkast en omdat wij van camping naar camping trekken, neem ik voor noodgevallen altijd wat reserve maaltijden mee.

Wat tips:
Pasta en/of rijst
Tomatenpuree
parmesaanse kaas
een paar uien
paprika
tomaten ketchup
blikje bruine bonen
zakje kant en klare ravioli (eet ik normaal nooit, maar op de camping met wat ketchup en parmesaanse kaas prima te eten)
Zout en wat kruiden
Een paar zakjes cup a soup. Met wat brood en kaas erbij is dat voor een keer ook wel te verantwoorden

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

In ieder geval veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik in dienst zat hadden we blikjes Struik. Die dingen kon je gewoon boven een gastoestelletje verwarmen omdat het in blik zat, het bedorf niet en je had ook geen bord nodig. Ideaal dus voor een festival-camping. Je moet alleen voor een gastoestelletje zorgen (maar een kampvuur kan ook; het duurt alleen wat langer voor het warm is).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn festivaleten bestaat altijd uit de volgende zaken:
1. Brood/broodjes (voor bij de soep enzo), muesli/krentenbollen
2. Noedels: vult snel, weegt bijna niks. neem wat verschillende smaakjes mee
3. Als je van soep houdt kun je ook poedersoep meenemen, dat weegt ook weinig
4. tis iets zwaarder om mee te slepen maar wel lekkerder: knakworstjes, gehaktballen in satesaus, soep uit blik, ravioli uit blik (kortom, ga bij het conservenschap staan, en gooi die dingen in je karretje waarvan je denkt dat het te eten is, vergeet niet dat je al dat gewicht ook het festivalterrein op moet dragen, samen met de grote hoeveelheden bier of andere drankjes die je meeneemt. Als je conserven wilt warmen hoef je alleen het blik maar open te trekken en op je gasbrander te zetten, geen pan nodig dus.)
5. Ik zag laatst iemand die zo'n pannenkoeken-shaker (kant en klaar van de supermarkt)bij had waar je alleen water aan hoeft toe te voegen, ook een briljant plan! verse pannenkoeken op je gasbrandertje!

Verder niet te vergeten: oploskoffie!
Veel plezier! (ik krijg ineens ook weer zin in festival..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kant en klare maaltijden zijn wel zo gemakkelijk, je kunt b.v nasi en bami meenemen in blik erg makkelijk maar ook
kun je zelf hotdogs maken door broodjes te beleggen met knakworst currysaus erop of mosterd is altijd lekker en simpel. Zelf soep maken door cup of Soup is ook lekker en is zo voor elkaar.
Succes en een leuk weekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat wij bewust altijd zonder stroom kamperen, ken ik het probleem, maar ik kan je vertellen dat heel veel etenswaren verbazend lang goed blijven in een warme tent. Vlees natuurlijk niet (hoewel je met een pakje ontbijtspek nog wel twee dagen kunt), maar met verse harde groenten zoals winterpenen, prei, courgettes, ui, kun je een aardig poosje vooruit. Ook kaas kan - goed verpakt in een emmer water - mee tot het op is, als je geen al te grote blokken koopt.
Naast allerlei droge levensmiddelen zoals rijst en pasta, kun je ook prima conserven meenemen (kleine blikjes leverpastei voor brood enzo, blikjes vis) en gevriesdroogd spul (aardappelpureepoeder, groente- en kruidenmixen, zelfs melkpoeder kan heel handig zijn als je echt een beetje wilt kokkerellen.)
Maar als je niet vegetarisch wilt eten, is elke dag even een supermarkt bezoeken toch wel een goed idee. Voor enkele dagen echter, kun je prima vleesloos of met geconserveerd vlees aan de slag (blikken en foliepakken). Niet zo lekker als vers, maar voor sommige mensen lekkerder dan drie dagen vega.