Lihanboutjes zijn gemaakt van half om gehakt in een krokant paneermeellaagje en er zit een stokje door. Ze worden gefrituurd of in de koekenpan gebaaken. Je kunt ze bestellen bij IJspaleis en kosten daar €7,90 in een doos van 12 stuks à 65 gr. Bij mij komt ijspaleis eens in de 3 weken en ik bestel ze regelmatig! Vandaar dat ik het weet.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja die bestaan nog (met dat stokje er in) dat was gekruid gehakt. In utrecht is er nog een snackbar dieze verkoopt (bij hte busstation)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze snackbar verkoopt die dingen nog. Overigens staat er bij daar op het bord Lihan Boutje (met een H ertussen dus). Eerlijk gezegd vind ik het niet echt geweldig. Het is volgens mij een soort gehakt met een ijslolliestokje erin.

Toegevoegd na 43 seconden:
Even een plaatje erbij gedaan (zie bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ik woon, worden lihanboutjes in veel cafetaria's nog gewoon verkocht. Lekker op zijn tijd ! Het is inderdaad gehakt met een dikke paneerlaag op een stokje. Als het uit de frituur komt ziet het er vrij donker uit. De goeie zijn lekker sappig van binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet ze nog wel maar veel minder en de schrijfwijze is lihan boutje (de kipknots is lekkerder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het origenele lihan boutje is gemaakt van schapenvlees
ze zijn nog te koop bij sommige snackbars .
maar volgens mij zijn deze niet meer van schapenvlees maar gebruiken ze nu gehakt 1/2 om 1/2 met lihankruiden en voorzien van ‘n lekker krokant jasje.