ik ben mager, en wil dik worden..

veel mensen willen dunner worden, en daar is genoeg informatie voor.. maar hoe je dikker/zwaarder wordt is erg lastig.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik kan eten wat ik wil dikker wordt ik niet)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dik worden is niet gezond...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf eerst eens voor jezelf op hoeveel je eet en wat je eet... vaak is het zo dat je denkt veel te eten terwijl het best meevalt. Mijn vrouw moet ook aankomen en eet 8 bth met boter en beleg per dag met 2 bekers zuivel. een avondmaaltijd van grote portie met toetje en 9 keer iets tussendoor varierend van pakjes koek, chocolade (50 gr per keer) en 2 keer fruit.
Ik bedoel maar.. als je echt zulke grote hoeveelheden eet en nog niet aankomt zou ik eens met een dietiste kan praten.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens langs bij een dietist, die kan je zeker helpen. Maar het kan ook best zijn dat er iets niet helemaal goed functioneert in je lijf, dus zou een onderzoek bij de huisarts ook niet verkeerd zijn.

Het beste antwoord

er is niets bekend over je leeftijd, lengte en gewicht.
als je in de groei ben moet je überhaupt niet klungelen aan je menu. een periode ga je in de lengte en is je gewicht laag, vervolgens ben je even klaar met de lengte groei en gebruikt je lichaam de energie om zich in de breedte te ontwikkelen.

ik zie hier en daar vetten staan die niet echt gezond zijn. je galblaas zal zich een slag in de rondte moeten werken om deze vetten af te breken. dus ook dit is niet echt gezond. af en toe ongezond vet is okay, maar domweg volproppen met vette dingen is niet okay.

er zijn wel vetten en voedingsstoffen die gezonder zijn, zoals eiwitten, vetten en verteerbare koolhydraten. ook dit zijn energie leveranciers voor je lijf.

vette vis (omega3)
bonen
volle melk/yoghurt jonge kaas
eieren
rundvlees (hoe lichter het vlees hoe minder vet)

noten
olijf/maiskiem/zonnebloemolie
echte boter (roomboter)

fruit (banaan staat op nummer 1 met koolhydraten)
aardappelen
rijst
pasta
brood

ben je echt heel erg mager bezoek dan je huisarts. misschien is er iets met je schildklieren aan de hand.

de link kan je meer vertellen over de werking van vetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (6)

Tja, enkele slechte tips:

Als je dit als gewoonte aanneemt, dan kom je net zoals dikke mensen aan.

Na de maaltijd altijd een toetje nemen.
Op late tijdstippen eten / voordat je gaat slapen nog wat eten.
Altijd een lekker softijsje met slagroom eten als je de kans krijgt.

Hier nog iets stoms: probeer het eens om af te vallen.

Ga eens opzettelijk minder eten zodat je eetlust opwekt, zodra je dan weer gaat eten schep dan extra veel op, en ga liggen na de maaltijd of doe een dutje.

Ook als je het bekende jojo effect creëert, dan kom je makkelijker aan, omdat je lichaam dan in spaarmodus gaat en dus extra goed vetten opslaat.

Ga met dikke vriendinnen om en pas je aan hun levenstijl..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt,,..dat laatste moest ik hard om lachen:P haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja echt hahaha! ;)
Om op een gezonde manier aan te komen, kun je het beste naar een diëtiste gaan. Die kan samen met jou een persoonlijk voedingsschema opstellen om aan te komen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok bedankt, voor et antwoordt!:D
Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem. Ze is mager en wilt aankomen. Zij heeft via de huisarts een diëtist aangevraagd die haar goede adviezen geeft om aan te komen. Daarnaast werd het haar ook aanbevolen om aan krachttraining te doen op de sportschool, zodat ze geleidelijk haar spieren kan vergroten zeg maar.

Er zijn genoeg magere meisjes wier spieren gewoon slapjes zijn. Het doen van een krachttraining vereist veel zelfdiscipline en volharding, maar het biedt (zoals bij mijn vriendin) op de lange termijn toch een goed resultaat. Ze is aangekomen door de goede eetadviezen en door het kweken van haar spieren.

Toegevoegd na 2 minuten:
heeft moest had zijn. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super bedankt, ben alleen geen meisje maar ik snap et.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, mijn oprechte excuses. Maar het zal evenwel voor een man gelden. Mijn broertje heeft evenwel dit probleem en na een half jaar lekker krachttrainen in de sportschool ziet hij er ook een stuk minder mager uit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok nice:D
Chocola is het enige dat bij mij helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de eerste plaats: Zodra je s morgens wakker wordt, begin je met iets te eten, zodat je stofwisseling op gang komt. Dat kan densnoods een glas drinkyoghurt zijn, als je maar iets binnenkrijgt. Je stofwisseling gaat dan aan de slag, wat je gedurende de dag helpt om te blijven eten.

Twee: Ga op bepaalde, vaste momenten van de dag een dikmakertje eten (een stuk chocola, een vette koek, een hand noten, wat je maar lekker vind). Als je dit eenmaal een week doet, merk je dat je lijf het overneemt, en op die momenten op de dag om dat dikmakertje gaat vragen.
Probeer zoveel mogelijk van dit soort momenten in te lassen.

En verder:
Probeer drankjes te drinken die calorierijk zijn.
Niet zozeer frisdranken, maar wel zuiveldrankjes, shakes, volle melk en dergelijke.
Eet roomboter op je brood.
Gebruik volvette producten: volle room, volle melk, roomboter, etc.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedeeltelijk heb je gelijk, maar als je zoveel vet eet, heb je weer kans op o.a. een verhoogd cholesterolgehalte. Zelfs te dunne mensen kunnen dit krijgen, met alle nare gevolgen van dien.
In > uit

Het hoofdprincipe van aankomen is simpel: meer calorieën binnenkrijgen met de voeding dan je verbruikt met onderhoud en herstel van je lichaam en met beweging. Veel dunne mensen denken dat ze genoeg, of zelfs heel veel eten. Het zou aan hun snelle stofwisseling te wijten zijn, dat ze te licht zijn. In de meeste gevallen blijkt dit niet te kloppen, maar dat zie je pas als je opschrijft wat je eet. "OK, ik eet dus misschien wel te weinig", zul je zeggen, "Maar hoe kom ik dan van ondergewicht af? Meer eten lukt me echt niet!". Je vindt ontzettend veel over afslanken op internet en in andere media, maar over aankomen is er nauwelijks iets. Als je dan toch iets vindt, is het meestal de tip om toch vooral lekker veel vet en zoet junkfood te gaan eten. Bijvoorbeeld door overal een klodder slagroom of mayonaise op te gooien en door veel frisdrank met suiker te gaan drinken. Dat is een manier die zeer ongezond is, en bovendien werkt het niet eens. Vaak zijn het juist de gezonde voedingsmiddelen die ontbreken! Gelukkig is het mogelijk om mét gezond eten toch voldoende calorieën binnen te krijgen, als je het maar goed opbouwt.

Spieren opbouwen

Iets dat hout snijdt voor dunne mensen, is bodybuilding! Misschien denk je bij dat woord wel aan "kleerkasten" die breder zijn dan dat ze lang zijn, maar dat is niet het enige aspect van bodybuilding. Het betekent net zo goed, dat mensen zoals jij en ik er met krachttraining en goed eten wat spiermassa bijkrijgen en zo op een gezond gewicht komen en blijven. Als vrouw kun je overigens toch niet heel breed worden, al zou je willen.

Door op een gezonde manier meer te gaan eten en met gewichten aan de slag te gaan, kun je aankomen. Je krijgt meer calorieën binnen dan je verbruikt, en met de training geef je je spieren een seintje om sterker te worden en om te groeien. Het gevolg is gewichtstoename, waarbij de extra kilo's vooral uit spieren en niet uit vet bestaan.

Dus ga naar de sportschool