Kun je verslaafd zijn aan kauwgom?

Ik eet elke dag 1 à 2 pakjes kauwgom per dag. Ik vind het heerlijk en ik ben bang om uit m'n mond te stinken... Ik vind het ook heel erg als de pakjes thuis op zijn.
A. Kan het zijn dat ik verslaafd ben?
B. Zo ja, is dit weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 a 2 pakjes kauwgum....dan kun je zeker ook wel erg goed naar de WC. Enig idee hoe slecht het is voor je kaakgewrichten ? Daar kun je namelijk óók RSI in krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Fiederieke: lijkt me een onschuldige typo. Als je vingers één toets te ver naar links staan, krijg je 'we' terwijl je 'er' bedoelt. De vraag is dus: 'is dit erg?'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Fiederieke
Weg moet zijn erg

Antwoorden (4)

Zo te lezen ben je idd verslaafd aan kaugom.
Wanneer je moeite hebt om zonder iets te kunnen ben je verslaafd.
Natuurlijk is de ene verslaving ernstiger dan de andere.
Nu is een kaugom verslaving niet zo heel erg, maar het is zeker niet goed voor je lichaam. Te veel kaugom werkt laxerend. En het pepermunt gedeelte kan niet goed voor je hard zijn.
Ik zou zeggen probeer toch te minderen. En zoek andere methoden om de kans op een slechte adem te verkleinen. Poetsen met paradontax, veel water drinken, geen koffie, niet roken etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kauwgom is niet zozeer lichamelijk verslavend, maar kan wel voor je geest een verslaving zijn. Je kan er namelijk aan wennen dat je altijd iets te kauwen in je mond moet hebben. Dan is het meer een geestelijke verslaving.

teveel kan inderdaad laxerend werken en sommige merken zullen je door de pepermunt ook een branderige slokdarm geven, dit heeft ook weer medische gevolgen.

1 a 2 pakjes per dag klinkt mij als enorm veel in de oren en het zou mijns inziens verstandig zijn om te minderen.

Hoe? Geen idee, dat zou iemand anders je misschien kunnen vertellen. Iemand hier op GV of misschien je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verslaving is niet het juiste woord. Het klinkt alsof jij onzeker bent en jezelf inbeeld dat je uit je mond stinkt. Dat doen meer mensen. Maar uit je mond stinken valt vaak wel mee. Let op wat je eet en wanneer, ik eet geen knoflook als ik de volgende dag naar klanten moet maar wel als ik weet dat ik rustig de volgende dag "kan" stinken. (-: Tegen stinken helpt goed poetsen van je tanden maar ook je gehemelte en je tong, dat 2 a 3x per dag. Wat ik echt storend vind,en velen met mij, is mensen die kauwgom kauwen als ze oa met je praten. Misschien een goede reden om ermee te stoppen? Maar goed, zelfs als dit je meest serieuse "verslaving" wordt in je leven dan doe je het niet slecht en ongezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verslaafd tussen aanhalingstekens..ik hou ook erg van kauwgom kauwen en het is niet ongezond zolang je 't maar niet doorslikt.(en niet met open mond kauwen ivm je medemens ;) Voordat je ervan aan de poeperites raakt moet je wel heel veel eten. Naar mijn idee is het goed voor de tanden,het neemt 'n eventuele trek weg als je er niet te lang op kauwt en 't zou goed voor de concentratie zijn. Ik zou me geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks :)