Fisherman's Friend word in meer dan 100 landen wereldwijd verkocht, per jaar worden er meer dan 4 miljard van deze pastilles wereldwijd gegeten wat genoeg is om 4 keer een rijtje pastilles rond de aarde te leggen. In Nederland zijn ze nu al 35 jaar te koop en de reclames, je weet wel van: "Sterk spul hè , die Fisherman's Friend" kennen de meeste denk ik wel.

Ontstaan:
In 1865 was het de toen jonge apotheker James Lofthouse die de plaatselijke vissers van Fleetwood (in Lancashire aan de Noord-West kust van Engeland) voorzag van medicijnen tegen het ruige weer op zee. Daaruit zijn deze keelpastilles ontstaan die door veel mensen vandaag de dag nog steeds gebruikt worden bij keelverkoudheid. Ze zijn gemaakt uit een extreem sterke vloeistof met menthol en eucalyptus die James Lofthouse voor de vissers tot een handiger vorm (de pastilles) verwerkt heeft.

Ik vind ze ook wel lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wikipedia geeft antwoord: De snoepjes zijn ontwikkeld in 1865 door apotheker James Lofthouse ter verlichting van ademhalingsproblemen bij diepzeevissers op de noordelijke Atlantische Oceaan. Volgens de fabrikant beschouwden de vissers deze tabletjes op een gegeven moment als hun vriend; vandaar de naam.

Toegevoegd na 34 seconden:
en als engels geen probleem is: http://www.fishermansfriend.com/Default.aspx?page=HISTORY
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn opa heeft ze aan mij gegeven toen hij doodging,en ik zag die naam en toen dacht ik:Dat wil ik wel weten ja.Dus ik heb geen antwoord, dus kom maar op met die minnen.
: (((

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry dat ik dit hier schrijf, ik dacht gewoon aan hem : (((