Waar is toch die heerlijke lemon curd te koop?

Nergens te vinden, qua supermarkten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K
Amadea
6 jaar geleden
Tegenwoordig wel, met name bij de Coöp.

Antwoorden (6)

de Appie en de Jumbo verkopen het bij ons (Den Haag) !
Dat spul is toch voor in Engelse taarten/muffens/cakes e.d. ?
Een beetje behoorlijke Jumbo heeft het zeker weten :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan kloppen ! Dit soort typische Engelse lekkernij is blijkbaar té exclusief en zijn in een handjevol speciaalzaken nog te koop,deze heb ik voor U kunnen ,vinden:

http://www.leuklekker.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=38&Itemid=49

Grote Kromme Elleboog 8
9712 BK Groningen

Telefoon: 050 - 318 84 51

U kunt het zowel via hun webshop bestellen ,als in een heuse winkel. Verder zou U nog kunnen bellen of er soms op meerdere locaties een "fysieke" winkel bestaat ,elders in Nederland.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh heerlijk he! De grotere AH's verkoopt ze zeker, in het schap van de jam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt als een bus
Mijn Albert Heyn heeft hem, van het merk Chivers. Deze is alleen stukken minder lekker dan de echte engelse. Maar het is heel makkelijk zelf te maken, hieronder een recept:

2 kleine citroenen,
75 gr boter,
100 gr witte basterd suiker,
2 losgeklopte eieren,
1 pot met deksel

Bereidingswijze
Maak het potje en de deksel van te voren goed schoon met heet water en soda.
Rasp de schil van de citroenen en pers het sap er uit. Zet een pan water op het vuur met een kleine pan er in (au-bain-marie) en smelt de boter hier in. Meng nu de suiker en de citroenrasp en sap er in. Klop de eieren er beetje bij beetje door. Blijf kloppen. Als het water langzaam aan de kook komt zal je zien dat het mengsel indikt. Blijf kloppen tot het is ingedikt.
Het blijft in de ijskast minstens 4 dagen goed

Het recept komt van Smulweb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens iedereen die het ooit heeft geproefd, is de lemon curd van Frutti Confetti de lekkerste. Tja, het klinkt als reclame, als je het in eigen webwinkel hebt. Maar we zijn niet erg commercieel en steunen kleine ambachtelijke producenten. Dus vooruit dan maar....

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, en volgens Cokkie van Leeuwen, van Frutti Confetti, is het maken van deze lemon curd niet de makkelijkste klus. Maar wel erg dankbaar werk. Het is bovendien helemaal EKO.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier verkopen ze echt heerlijke lemoncurd en orangecurd misschien kan je op de site vinden waar de verkoop punten zijn. Sowieso kan je juist beter bij de wat kleinere speciaal (biologisch) zaken kijken voor van die exclusieve producten www.marienwaerdt.nl
Succes