hoe veel calorieën kost een muisklik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je dan afvallen door te klikken met een muis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij was dat 0.01 ofzo ';p

Het beste antwoord

denk ongeveer 1 calorie. dit is echter te verwaarlozen.

calorie waardes op voedsel zijn altijd in kilocalorieën(kcal).
ik weet uit me hoofd dat een mckroket 340 Kcal bevat. wat dus neerkomt op 340000 losse calorieën. eerdat je dat heb weggeklikt ben je nog wel even bezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens! +1
paulus811
12 jaar geleden
Niet eens! Het is een misverstand dat 'Kcal' staat voor 1.000 caloriën, Kcal en calorie zijn hetzelfde.

Andere antwoorden (1)

Het aantal calorieën kun je berekenen door het omrekenen van de arbeid in joule.

De formule voor Arbeid:
W (energie in Joule) = F (kracht in Newton) x dx (Verplaatsing in meters)

Voor mijn muis geld dat de verplaatsing net iets minder dan 2millimeter is.

Het gewicht dat bij mijn muis nodig is om de klikken is ongeveer 200 gram. Wat vermenigvuldigd met de zwaartekracht (9.81 m/s2) uitkomt op een kracht van 1.962 Newton.

W = 1.962 x 0.02
W = 0.03924 Joule

1 joule = 0.239005736 calorieën

0.03924 Joule = 0.009379 calorieën = 9 millicalorieën

Een vrouw verbruikt per dag ongeveer 2000 kilocalorieën of 2 miljoen calorieën. Een muisklik is voor een vrouw dus 0.0000000045% van de dagelijkse verbranding van energie. Je moet dus nogal wat af klikken wil je dat dit invloed heeft op je dagelijkse activiteiten.