Zit daar geen vitamine in?

Mensen zijn geneigd die velletjes en draadjes af te pulken van een manderijn.
Zit daar nu wel of geen vitamine in? Of zit dat juist in de sap zelf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

In die witte draadjes zit niet zoveel vitamine, maar juist wel veel pectine, als bindmiddel te gebruiken (ter vervanging van dierlijk gelatine)
http://www.contined.nl/pectine.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de schil en de velletjes zit niets, dat is de verpakking. In het sap zitten de meeste vitamines en het vruchtvlees is goed voor de stoelgang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Die velletjes waren toch vezels?
Maar ik haal ze er ook af, ze zijn wat bitter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de schil zitten vezels maar ja die eten we niet, de rest van de vezels zitten in het vruchtvlees.
In het witte velletje zitten de meeste vitaminen, veel mensen vinden dat juist vies.