Wat gebeurt er met lijkjes van de 30 miljoen kuikentjes die jaarlijks in Nederland versnipperd en vergast worden?

www.waardelozehaantjes.nl

Worden die ook in frikandellen ed verwerkt? En/of kattenvoer? Of worden de lijkjes weggegooid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

Dat zijn eendagskuikens, veel mensen geven deze aan jonge pups of kitens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt?! Dat heb ik nou nog nooit gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eendagskuikens worden inderdaad wel aan huisdieren gevoerd. Ik vraag me wel af of er genoeg huisdieren eendagskuikens consumeren om ál die haantjes daaraan op te maken.
Behalve voor huisdieren dienen eendagskuikens ook als onderdeel van het voeder voor slangen en alle vogels in de zoo.

Ze worden zeker niet weggegooid. Dikwijls worden ze ingevroren om later verkocht te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het grootste deel wordt (levend) versnipperd, en verwerkt in dierenvoer zoals brokjes en brokken voor de kat resp. de hond.
een klein gedeelte wordt vergast, en diepgevroren verkocht als voer voor huisdieren.
13 jaar geleden
er gaat niks verloren, diervoeder(slangen, vogels(uilen,valken ed) en gemalen in de brokjes ed,
maar niet voor menselijke consumptie, wees maar niet bang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pff.. "wees maar niet bang", ik ben sowieso niet bang voor kuikens in mijn eten, ik eet 100% plantaardig. Ik vraag dit niet om dat ik bang ben, maar omdat ik wil kunnen uitleggen aan mensen wat er met de lijkjes gebeurd.