Waarom bevat een bierblikje (standaard 33 cl) 3 cl meer bier dan een bierflesje (standaard 30 cl)?

En dan heb ik het over pils van de gewone bekende merken als Heineken, Grolsch, Bavaria enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.9K

Het beste antwoord

Ik heb Heineken en grolsch gebelt. Grolsch heeft inmiddels de flesjes ook naar 33 cl gedaan en dus gelijk getrokken aan de blikjes.
Heineken nog niet maar dat komt ook. Als redenvoor de 3 cl verschil gaven zij beiden de volgende reden.
Blikjes zijn niet zo duurzaam als flesjes. Flesjes zijn 3 cl minder omdat de prijs van het flesje duurder is dat het blikje.
Dus 3cl verschil dekt de kisten en blijft het flesje betaalbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de info!!

Andere antwoorden (1)

Ha, die Lavender;

Oorspronkelijk waren de standaardbierflesjes ook allemaal 33cl. Toen blikjes werden ingevoerd heeft men die maat waarschijnlijk overgenomen. Toen men om redenen van efficiëncy overging op het lichtere en iets kleinere flesje en standaardkratjes was het kennelijk niet noodzakelijk de blikjes hierin mee te laten gaan.