Stel ik eet een tijdje geen groenten, wat zou ik dan moeten eten om dit te compensereren? Vitamines, mineralen enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je bedoelt: Ik eet alleen nog maar pilletjes: Dat is niet mogelijk; Buiten de elementen die er in zitten zoals vitamine's a-z, mineralen en vezels is het ook het werkt wat je lichaam moet verzetten om aan die stoffen te komen die het gezond maken. Gek genoeg is ons lichaam zo ingesteld op 'ruw' eten, dat alle eten met makkelijke voedingsstoffen er in helemaal niet goed voor je zijn.

Beter dus om gewoon groente te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van die tabeltjes nemen die je dat geeft.(Sorry kan het niet schrijven omdat ik niet weet hoe).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groentes bevatten chlorofyl. Bladgroen dus. Heel belangrijk voor je lichaam. Indien je geen groentes zou lusten, zou je het kunnen compenseren met chlorella en spirulina tabletjes of poeder. Dat bevat ook chlorofyl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de eerste plaats zul je vitamine C moeten aanvullen, zeker als je ook geen fruit eet. Verder zou ik een multivitamine- en mineralenpreparaat overwegen omdat je zonder groente en fruit ook een tekort aan andere vitamines en mineralen krijgt. Een eventueel vezeltekort kun je compenseren met milde plantaardige vezels, zoals psyllium en onder de naam 'Colon Clean' verkrijgbaar bij de drogist en natuurvoedingswinkels. Of je daar alles mee afdekt is de vraag omdat er regelmatig nieuwe dingen ontdekt worden over voeding en gezondheid. Een evenwichtige voeding is altijd de eerstaangewezen basis voor een goede gezondheid. En vergeet niet dat combinaties belangrijk zijn. Daarom worden de B-vitamines meestal als B-complex aanbevolen.