Hoe kom ik van mijn rommelde buik af? Bijvoorbeeld in de lessen op school. (behalve eten)

Ik heb namelijk snel honger en ik wil niet te veel eten, dus hoe kom ik van de rommelende buik af? Of hongergevoel? Hongergevoel vind ik niet zo erg, maar als mensen mn buik horen rommelen dat wel! haha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (8)

Water drinken of iets anders drinken kan helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eerst na waarom je buik rommelt. Onbijt je wel? En eet je dan iets verantwoordelijks waar je een tijdje op voort kunt? Anders veel water drinken, en anders kun je prima een appel of wat druiven eten. Er zijn ook granenrepen die erg gezond zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien iets van nootjes??? daar hoef je niet veel van te eten, vult snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet zwaarder voedsel wat minder snel verteerd voor dat je naar school gaat. Appels zijn daar een goed voorbeeld van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet elke dag om vaste tijden, dan raakt je maag gewend aan de tijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maag rommelt als deze niets meer heeft om te verteren. Neem op school kleine snacks mee, je zult zien dat je maag zo minder of helemaal niet zal rommelen. Dan heeft je maag tenminste weer een klusje te doen :)
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal toch iets moeten eten, da's het enige dat helpt. Het beste kan je iets van fruit nemen, een banaan is een goeie, of wat mango (gemakkelijk in een bakje van huis mee te nemen) of een handvol rozijnen of ander gedroogd fruit. Ook nog eens goed voor je!

Ik vond dat vroeger ook altijd erg hinderlijk, ik was er al achter gekomen dat van kauwgom of pepermunt mijn maag sneller ging rommelen, en zelfs mijn manier van zitten had invloed! Met mijn benen over elkaar ging mijn maag sneller rommelen, dan met mn benen recht vooruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpelweg door er geen rommel meer in te stoppen, maar in plaats daarvan: gezonde voeding!!

En van gezonde voeding behoef je veel minder te eten om verzadigd te raken.

Begin met een goed ontbijtje. Bijvoorbeeld:
1 zuurdesem boterham met een gebakken biologisch kippenei. En dan lekker bakken in roomboter in plaats van margarine. Da`s vet, maar wel gezond vet!

Op zo`n ontbijtje kun je makkelijk en zonder hongergevoel of gerommel in je buik, de lunchpauze halen.

Neem vooral geen drinkontbijt, want daar kan je buik zeker goed van gaan rommelen!

De avond voor je nieuwe schooldag geen bonen eten kan ook helpen!