Hoe kun je rijst opnieuw opwarmen?

Ik heb een tijd terug nasi gemaakt, had teveel rijst gemaakt, dus dat in een doosje gedaan en ingevroren. Die rijst was dus al helemaal klaar om opgegeten te worden. Als ik het nu uit de vriezer haal en opnieuw wil gebruiken voor de nasi, moet ik het dan opwarmen in een pan, opnieuw laten koken in water of in de magnetron doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nasi Goreng wordt van oorsprong juist gemaakt van overgebleven witte rijst, en wordt ook het lekkerst als de gekookte rijst eerst helemaal is afgekoeld. Je kunt je rijst dus prima gebruiken voor de Nasi Goreng. Je kunt de rijst het beste eerst laten ontdooien, en daarna, als het nog koud is, door je groenten/kruiden roerbakken.

Je kan het ook wokken, zo doen wij het thuis altijd. Mijn moeder kookt dan rijst, laat het een dag of 2 staan en wokt het dan, heel lekker!

Je kunt de rijst op de normale manier ontdooien en dan even warmen in een pan met een heel klein beetje water of kort in de magnetron doen. Je kunt de rijst ook in een pan doen, daarin laten ontdooien en dan met het dooiwater even opwarmen.

De rijst ontdooien in de magnetron (of nog beter uit zichzelf, dus op tijd uit de vriezer halen) En dan lekker opbakken met een scheutje olie in de koekenpan, samen met de nasigroenten en kruiden. Dan heb je echte Nasi Goreng, Nasi Goreng betekend namelijk gebakken rijst.

Voor als je nog eens rijst op wil warmen, die niet door de nasi gaat, maar gewoon 'rijst' moet blijven : Als de rijst ontdooit is, doe je hem in een vergiet, en met een deksel over de rijst hang je het vergiet in een pan, boven een laagje met kokend water. Af en toe even omroeren - en je hebt weer verrukkelijke witte rijst voor bij de curry of de goulash of zo....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100