Kun je noten in een blender doen?

Ik wil graag een shake maken met kleine stukjes noot. Kun je de noten meenemen in een blender of maak je dan de blender kapot?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.8K

Antwoorden (6)

Bij de meeste blenders kan dit wel, maar je moet er wel op letten dat je voldoende noten hebt. Anders blijven de noten onder de messen en worden ze niet gemalen. Je moet het ook niet te lang blenden anders wordt het meer een pasta dan stukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gewoon een goede blender hebt, is dat geen enkel probleem. Net als ijsblokjes bijvoorbeeld. Ik zou wel eerst de doppen er af halen ; die zijn vaak het hardst (en niet echt lekker ;-) ) Noten zelf zijn niet zo idioot hard eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me dat dit prima kan, ik heb ze wel eens in zo'n bakje met mesjes van de staafmixer gedaan en dat ging ook. Tijdens het fijnhakken steeds de bak even goed schudden zorgt ervoor dat alle noten even fijn gehakt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal denk ik per blender verschillen, maar in de meeste gevallen zal het wel kunnen mits je er ook vocht in doet en niet alleen de droge noten.

Dat staan althans in de gebruiksaanwijzing van mijn blender, dat je er wel noten en andere droge ingredienten in mag doen, maar alleen in combinatie met vocht. Raadpleeg anders ook jou gebruiksaanwijzing (als je die nog hebt), daar zal het vast wel instaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de meeste blenders kan dat volgens mij wel. Hoorde laatst nog over amandelmelk. Amandelen en water in de blender mixen en dan heb je amandelmelk! Dit is lekker zoet en gezond voor in je shake.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan dat, zo hard zijn noten niet. Als je iets zelf kunt kauwen, kan de blender het ook wel aan.

Toevallig heeft mijn man laatst een heerlijke walnotensaus gemaakt met de blender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben benieuwd waarom er in de gebruiksaanwijzing van mijn blender dan staat dat je er absoluut niet alleen droge ingredienten zoals noten in mag gooien. (mag wel in combinatie met vocht, bijvoorbeeld als je een smoothie met noten erin maakt.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wonderlijk, daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat zu voor mij een reden zijn om de bewuste blender niet te kopen.