Ken je winkels waar arretjescake wordt verkocht? Welke en waar?

Er zijn verschillende recepten van. De ingrediënten van ouderwetse arretjescake, uitgaande van 8 personen, is:
250 gr bruine basterdsuiker
1 groot ei of 2 eetlepels vanillevla
5 eetlepels cacaopoeder
250 gr roomboter
250 gr droge biscuitjes (mariakoekjes) of lange vingers
Zie verder www.smulweb.nl/1370469/koken/recept/Ouderwetse-arretjescake
Kijk ook in Google en toets arretjescake in.

13 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
arretjescake is zo lekker!!
corzijlstra
13 jaar geleden
Dit is niet het enige recept voor arretjescake. Kijk via Google. Dat kan je aan verschillende recepten komen.

Antwoorden (1)

Arretjecake (ik ken het zonder s) Pletskekoek of Koale Klats wordt in Nederland helaas niet in winkels verkocht.Waarom dat is weet ik niet, maar het zou te maken kunnen hebben met de hoeveelheid roomboter (of vet), en suikers te maken kunnen hebben.
In Duitsland, Italie en sommige zuid europese landen is het bij sommige winkels wel te krijgen.

Ik heb het recept ooit van mijn oma gekregen, en daar gaat vet in ipv boter, geen ei of vla en voor de rest is het hetzelfde.
Geweldige cake :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Hoe noemt men arretjescake in het Duits? Overigens kan ik mij moeilijk voorstellen, dat dat in Nederland nergens in winkels wordt verkocht. Misschien een Duitse bakker in Nederland? Of een Italiaan in Nederland? Of gewoon een chocolaterie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het mooie, ook in duitsland heet het arretjecake.
misschien dat het ooit vanuit duitsland hierheen is overgewaaid. Ik heb familie in de raarste hoeken van NL, (niet overal natuurlijk) maar de arretjecake wordt bij gebrek aan een verkopende winkel altijd zelf gemaakt...
Ook heb ik er zelf naar gezocht, maar niet gevonden.
Het vreemde is dat ik het in Italie wel kon kopen bij een bakkertje.