Mag je in het leger vegetarisch zijn?

Ik vraag mij af, of er aan zulke wensen gehoord zou worden gegeven? Misschien wel bij allergieën maar als je echt vegetariër uit principe bent...
Naar mijn idee is het in het leger alleen maar 'SIR YES SIR' en daarmee ook: geen gezeur en eten wat de pot schaft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ook een vegetarische schietstand :
In plaats van op menselijke silhouetten te schieten op silhouetten van bloemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opzich, stel je zit in het leger en je bent uitgezonden, vervolgens zit je ergens vast en het enige wat er te eten is is toevallig niet vegetarisch.. dan heb je al vegetariër weinig keus ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bazorg
En op de plekken waar ons leger nu zit zou dat vlees ook wel halal zijn. xD

Het beste antwoord

Aangezien de Landmacht een afspiegeling is van die maatschappij, is de samenstelling van het landmachtpersoneel ook heel divers. Heb je bijvoorbeeld speciale wensen wat betreft voeding? Dan kan dat, of je nu vegetarisch, koosjer of halal voedsel wilt, de landmacht heeft alles in huis.
Smaken verschillen en daarop stemt de Luchtmacht zijn assortiment af. Elk onderdeel heeft een bedrijfsrestaurant waar je je ontbijt, lunch en diner kunt nuttigen. Hier is voor iedereen wel wat lekkers te vinden. Of je nu vegetariër bent, koosjer moet eten, halal voedsel zoekt, hindoestaans of indisch, onze koks kunnen aan bijna aan alle verzoeken voldoen.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je krijgt in het leger voedselpakketten en die pakketten kunnen ook vegetarisch zijn.

Verder een heel vertekend beeld.
Dat SIR YES SIR is heel erg Amerikaans waar alles heel gestroomlijnd is en het veel nadenken niet geapprecieerd wordt. Je doet wat de baas je verteld en daarmee basta. (Bedenk ook dat, ook al mag het niet, veel homo's geweigerd worden in het Amerikaanse leger)
Nederland is het tegenovergestelde, daar wordt het denken en diversiteit op prijs gesteld.