Wat is het verschil tussen een Volendammer vishandel en een gewone vishandel?

Ik zag zojuist op TV een item over een Volendammer vishandel in Amersfoort (dus niet in Volendam). Waarom heet het dan een Volendammer vishandel? En wat is het verschil met andere vishandels?

bamibal
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Hij komt dus uit Volendam. Je hebt ook een vishandel in Spakenburg. Een Spakenburgse vishandel dus, maar die zie je dus ook overal op markten staan. Spakenburg en Volendam liggen aan het water. Het lijkt dus of de vis verser is. Vis koop je ook in de supermarkt. Kan dezelfde vis zijn. Die vis weet niet of ze naar de vishandel of naar de supermarkt gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is maar een naam, het zegt niets over de versheid
of kwaliteit van de vis.
Ik kan U zeggen dat de vis bij een zeer goed lopende
kraam op de markt zeker zo vers en lekker is als bij de
z.g Volendammer vishandel.