Waarom krijg je maar één eierdop bij een gekookt ei. Je slaat het ei toch in tweeën?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je houdt vast alleen van hardgekookte eieren mag ik hopen,een zachtgekookt ei doormidden slaan,dat wordt natuurlijk een kliederboel.Je hebt wel eierdopjes voor 2 eieren,is wel wat voor jou.

Jij slaat een gekookt ei misschien doormidden, maar de meeste mensen schillen de top, en lepelen het uit. Dus dan is één eierdop per ei genoeg.

Niet iedereen snijd de heft door midden

Ik sla t ei ook in tweeën, en wij zijn ècht niet de enige. En nu je het zo vraagt, vind ik inderdaad dat we 2 dopjes zouden moeten krijgen. Of 1 met plaats voor 2. Ontwikkelen, patent aanvragen. D'r móet markt voor zijn...

Deze zijn er ook wel, wij hadden (vroeger) thuis eierdopjes waar een "deksel" opzat, zo bleef het ei nog warm denk ik, deze kon je ook omdraaien, of dat was als je hem doormidden sneed, dat weet ik niet :)

Omdat je een ei dat zacht van binnen niet door midden hoort te doen. Je snijdt of het boventopje er af, of je schilt de bovenkant.

Ik pel mijn ei helemaal, voordat ik hem opeet of in een eiersnijder leg. Ik gebruik de eierdop om de schalen in te doen en heb dus aan 1 eierdop genoeg.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100