wat is de verslavende werking van een donut?

wat maakt je verslaafd aan bvb een donut, de donut zelf of de troep eromheen. en waarom word de donut geassocieerd met politie agenten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik ben geneigd te antwoorden: suiker en vet.
Maar in principe is het eten op zich verslavend, en die verslaving zit tussen de oren.
Het maakt dan niet zoveel uit wat er gegeten wordt, zolang er maar gegeten wordt!
Ook is bewezen dat bv chocolade als product op zich niet verslavend is. De stofjes die in chocola zitten zijn niet verslavend, tenzij je enkele kilo's per dag zou eten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Donuts doen mijn persoonlijk niet denken aan politie agenten, maar misschien dat dat voor anderen wel zo is, omdat je in die Amerikaanse series vaak dikke agenten zo'n ding naar binnen ziet werken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De smaak. Als ik van chocola hou en zin heb in chocola, maakt het me niet zo heel veel uit of ik een reep eet of een chocoladekoek. Als het maar chocola is en ik mijn behoeft aan chocola op dat moment even kan bevredigen. Je kent de smaak, je vindt iets lekker en het geeft je een goed gevoel. Dat is de verslaving eigenlijk en dat kan met alles zijn en is voor iedereen weer iets anders.

Die donuts zie je vaak in actieseries- en films voorbij komen. Agenten die tijdens hun dienst even een donutje scoren. In advocatenseries zie ik (bijna) nooit een donut voorbij komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
twee zielen een gedachte eigenlijk he...+1!
Dat zal ongetwijfeld de zoetigheid zijn. Persoonlijk heb ik 't niet zo op donuts.
Het lekkerste stuk van een donut vind ik dat gat in het midden ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
als je twee donuts naast elkaar legt, lijkt 't op een handboei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De suikers; Suikers ofwel snelle koolhydraten zorgen voor een snelle steiging van de bloedsuikerspiegel. De reactie van het lichaam hierop is dat het insuline produceert wat weer tot gevolg heeft dat de bloedsuiker snel daalt. Een lage bloedsuiker heeft tot gevolg dat men trek krijgt in zoetigheid en voila, de cirkel is rond.