Hoe heet dit gerecht met pinda's?

Tijdens mijn verblijf op de Molukken mocht ik bij een gezin thuis genieten van de rijsttafel.
Nu was er een gerecht bij met pindanootjes er in. Ik zou dit zo graag nog eens willen eten, maar weet niet meer hoe dit heette. Het was een soort bijgerecht, bruine kleur, bestond uit kleine stukjes. Het enige wat er in zat, wat ik me kan herinneren waren de pindanootjes.
Wie weet welk gerecht ik bedoel?

Ik heb al vaker gezocht en wanneer ik plaatjes tegen kom vind ik het gerecht 'sambal goreng tempe' er hoe het er uit ziet erg op lijken (zie plaatje hieronder), maar ik lees hier in de recepten nooit pindanootjes bij en dit zat er sowieso in.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit lekkere recept-mysterie! :)

Toegevoegd na 21 uur:
Ik denk dat ik er dankzij jullie uit ben gekomen. Ik denk dat het ikan teri sambal kacang was! :)

Alle minnetjes zijn overigens niet van mij. Ik geef iedereen een + en het laatste antwoord als beste antwoord, omdat deze het dichtst bij zat.
Bedankt voor jullie moeite. Ik ga smullen!! ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb hier iets voor je gevonden, het zijn gebakken knoflookpinda's (Kacang Bawang):
Benodigdheden : 1 kilo rauwe pinda's ( niet in dop ) 12 teentjes knoflook , gesneden zout ruim olie om te bakken. Bereiding : Giet kokend water over de rauwe pinda's , zodat de schilletjes gemakkelijk er af gehaald kunnen worden. Voeg wat zout in het water en laat de pinda's er een nacht in staan. Giet de volgende dag het water door een vergiet en laat de pinda's goed uitlekken. Verwarm de olie in een wajan en laat het goed heet worden. Bak nu de pinda's gaar en krokant samen met de gesneden knoflookteentjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nasi Ramas is een Indisch rijstgerecht met pinda's.
Lijkt op het fotootje,en kan je bij de meeste Chinees/Indische restaurants kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nasi rames is een klein Indisch rijsttafeltje op een bord.
Is dus niet 1 gerecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij onze rijsttafel zat het er toch echt apart bij.
In een apart bakje:een bruin goedje met pinda's erin zoals in de beschrijving van vraagsteller.
Ik weet natuurlijk niet zeker of het exact hetzelfde is maar het zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was dan toch geen nasi rames.
Ik ben opgegroeid met de Indische keuken (en een beetje Maleis).
Nasi betekent rijst.
Google eens op nasi rames en je ziet meteen een paar plaatjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste dat in mij opkwam was ook Nasi Rames. Hier krijg je er ook een apart bakje bij van mij dus een + , maakt die - weer ongedaan :-)
bedoel je Seroendeng? Hier heb je veeeeeeeeeeeeeeel plaatjes om te vergelijken :) http://www.google.com/images?hl=nl&source=hp&biw=1440&bih=684&q=seroendeng&gbv=2&aq=f&aqi=g1&aql=&oq= hoofdingredienten zijn pinda's en kokos, en wordt inderdaad als bijgerecht gebruikt.