De 'normale' etenstijd is tussen 5-6. Ik zet dit expres tussen haakjes want normaal bestaat natuurlijk niet.

Er wordt meestal uitgegaan van wat de meerderheid doet. Maar het is niet erg om hier vanaf te wijken.

Dus rond 8 uur eten is voor jullie heel 'normaal'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ding: ' is geen haakje maar aanhalingsteken en dat je het expres doet snappen we ook wel, want een aanhalingsteken zetten KAN gwn niet per ongeluk

Andere antwoorden (5)

Heb jij soms net deze vraag gezien:

http://www.goeievraag.nl/vraag/etenstijd-rondom-18-00-uur.162585

De meeste mensen in Nederland schijnen rond half 6 - 6 uur te eten.
Dat vind ik heel begrijpelijk als er kleine kinderen zijn die op tijd naar bed moeten.

Niet alleen in andere landen, maar ook ik vind 18.00 uur voor de avondmaaltijd veel te vroeg.
Wij eten om een uur of 7 uur.
Op vakantie is dat altijd nog een uur later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij eten ook tussen 7 en 8 dus wat dat betreft hoeft het niet laat te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk het wel, maar het hangt waarschijnlijk samen met je levensritme. Mijn wekker gaat om 6:00, om 17:00 ben ik weer thuis. Dan is om 20:00 eten mij te laat. En 's avonds is het tijd voor sporten of vergaderen of even lekker niksen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het normaal hoor. Hier komen we pas om 18.30-18.45 thuis uit het werk. Zou niet weten hoe ik om 18.00 het eten klaar moet hebben. Geld eigenlijk voor iedereen in onze omgeving..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeleken met de rest van nederland is het inderdaad laat. Ik zie nu allemaal antwoorden voorbijkomen waar in staat of het normaal is of niet, maar dat even ter zake houden is het inderdaad laat. De meeste mensen eten rond half 6 , 6 uur in nederland.