Is het voldoende 'specerijen' te vermelden als ingrediënten bij eetwaren.

Ik deed vandaag een blikje bosbessen op wijn open.
Daar de inhoud het blikje zo'n 'kruidnagel' toets heeft ,ben ik benieuwd naar toegevoegde specerijen.
Helaas staat op het blikje : bosbessen ,suiker , wijn , specerijen ....en niet welke kruiden.
Is dat wel toegestaan door Europa ? Ik zou maar allergisch zijn voor een ingrediënt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lastig beestie.
wat is een kruidnageltoets?
bespeurde jij kruidnagel als specerij?
in geval van allergie is het altijd oppassen geblazen
en dus nooit zoiets kopen denk ik.
interessant voor kassa oid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 'toets' is Bourgondisch voor een 'niet overdreven tintje' in het smaak-boeket.

Het beste antwoord

Dat is toegestaan in Europa. Producenten hoeven alleen ingrediënten te noemen waarvan bekend is dat ze allergene reacties veroorzaken bij sommige mensen. Voor slechts zo'n 14 ingrediënten zoals gluten, pinda, noten en melk is het ten alle tijde verplicht om ze te vermelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2% van het product zullen wel geen 'kruiden' zijn
Dank +

Andere antwoorden (2)

Nee, dat is niet voldoende maar onze overheden luisteren altijd liever naar de lobby van fabrikanten die de receptuur niet willen vrijgeven dan naar burgers met een allergie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was ook altijd in de veronderstelling dat ze tot in het kleinste detail moesten melden wat er in zat, dus ook welke specerijen het dan zijn...