Elke dag kaas op brood is dat slecht voor je?

Ik eet 4 botterhammen met kaas en maak er een tostie van of ik neem 2 bollen met kaas maar als ik nu ipv kaas hagelslag of speculaas doe is dat af en toe ook wel goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (6)

Variatie is inderdaad belangrijk, zo zorg je ervoor dat je alles binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je gevarieerd blijft eten, kan elke dag kaas geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaas is op zich helemaal niet ongezond maar je moet een paar plakken per dag wel inpassen in een gevarieerd voedingspatroon met o.a. voldoende vezels, groente en fruit en andere eiwitbronnen. Eet je als hoofdvoedsel voornamelijk tosti's van witbrood en witte bollen met kaas dan eet je veel te eenzijdig.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hagelslag en speculaas vallen onder de categorie snoep. Je kunt beter pindakaas, vleeswaar, Sandwich Spread, ei met een blad sla, een tomaatje of wat komkommer op je brood doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er een beetje van af wat je met je warme maaltijd nog binnen krijgt aan groenten en wat je tussendoor nog eet aan fruit. Als je alleen leeft op boterhammen met kaas, kom je wel wat te kort in het 'groene' deel.

Maar je broodbeleg hoeft op zichzelf niet gevarieerd te zijn, hoor. Speculaas of hagelslag op je brood is alleen maar voor 'het lekker', niet omdat je het nodig zou hebben.

Waar je met brood met kaas een beetje op moet letten, is dat kaas vrij vet is en je ongemerkt meer vet binnen krijgt dan je wil. Maar als je niet te dik bent, zou ik vooral lekker boterhammen met kaas blijven eten.

En als je iets anders op brood niet lekker vindt, maar wel meer afwisseling wil, kun je b.v. proberen te ontbijten met yoghurt met muesli of iets dergelijks. Dat is het zelfde als een boterham met kaas en een glas melk, maar dan zonder de kaas ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaas is best wel vet, en nu moet je ook vet eten, maar het is snel teveel. Het hangt vooral af van wat je de rest van de dag eet. Vis of mager vlees? Dan kan het weinig kwaad. Vette hap of pasta met veel saus? Dan is het snel teveel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teveel verzadigde vetzuren is niet goed voor het lichaam.
In landen als China eet men vaak rijst en daar leeft men ook lang. Kan behalve voor het hart en voor aanmaak vetweefsel niet echt kwaad.