Zelfgemaakte soep dmv bouillon, soepgroenten en stukjes kipfilet. Lekker volkoren boterham erbij.

En als tussendoortje neem ik bij hongergevoel snoeptomaatjes, schijfjes komkommer en een paar slices augurk met rookvlees omwikkelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

aardappelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is eigenlijk heel eenvoudig: bruin, liefst volkoren, brood of rijst, aardappelen, groente (met name bonen). Eigenlijk alles met veel vezels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volkorenproducten
fremar
13 jaar geleden
Groenten en fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardappelen, pasta, peulvruchten (bonen, erwten, pinda's), eieren, volkorenbrood, groente, vlees (liefst scharrelvlees want daar zitten geen hormonen en antibiotica in, en zeker geen varkensvlees want dat is veel te vet), vis.

Voor lekkere en gezonde recepten, zie:
http://recepten.voedingscentrum.nl/recepten/receptenzoeker.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eiwit- en vezelrijk voedsel. Van eiwitten heb je veel langer een verzadigd gevoel en vezels zorgen voor een 'vol' gevoel.

Dus veel en vaak peulvruchten, eieren, vis, mager vlees, avocado's, noten en groente eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appels,peren. Echt groenten of granen snacks je kan ze proberen misschien vind je ze wel lekker en zo niet dan heb je nog Muesli. succses nog !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eiwit en vezelrijk voedsel. wel is het bij vezelrijke voedsel belangrijk dat je er voldoende bij drinkt anders heeft het weinig zin. vezels nemen vocht op waardoor het als ware opzwelt, wat dan ook de reden is dat je snel verzadigd raakt en niet zoveel honger zult krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verzadiging heeft niet alleen maar met de vulling van je maag te maken. Honger- en verzadigingsgevoel worden in belangrijke mate aangestuurd door hormonen. Eet je veel geraffineerde koolhydraten (suiker etc.) dan is de kans groot dat je honger blijft houden door de aanhoudende en doorschietende insulineproductie. Ghreline, een ander hormoon, wordt aangemaakt door een lege maag en wekt een hongergevoel op. Sla je een maaltijd over, dan zorgt de grote hoeveelheid ghreline ervoor dat de daaropvolgende maaltijd efficiënter wordt verwerkt, c.q. meer in lichaamsvet wordt opgeslagen.

De oplossing is dan ook om minimaal drie maaltijden per dag te gebruiken, geraffineerde koolhydraten links te laten liggen en eiwit- en vezelrijke voeding te eten. Dat remt zowel de aanmaak van insuline als dat het de aanmaak van ghreline tegengaat. Let wel: je kúnt nog wel meer op maar je hóeft niet zo nodig meer met zo'n voedingspatroon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brood en aardappels zijn absoluut niet gezond.

Eiwitrijk voedsel is gezond. of volkoren pasta/rijs , muesli of pap.
eiwitrijk voedsel = vlees, vis, kwark, eieren.

Good luck