welk eten is gezond en vult het best zodat je niet zoveel honger hebt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zelfgemaakte soep dmv bouillon, soepgroenten en stukjes kipfilet. Lekker volkoren boterham erbij. En als tussendoortje neem ik bij hongergevoel snoeptomaatjes, schijfjes komkommer en een paar slices augurk met rookvlees omwikkelt.

aardappelen.

Dat is eigenlijk heel eenvoudig: bruin, liefst volkoren, brood of rijst, aardappelen, groente (met name bonen). Eigenlijk alles met veel vezels.

Volkorenproducten

Groenten en fruit.

Aardappelen, pasta, peulvruchten (bonen, erwten, pinda's), eieren, volkorenbrood, groente, vlees (liefst scharrelvlees want daar zitten geen hormonen en antibiotica in, en zeker geen varkensvlees want dat is veel te vet), vis. Voor lekkere en gezonde recepten, zie: http://recepten.voedingscentrum.nl/recepten/receptenzoeker.aspx

Eiwit- en vezelrijk voedsel. Van eiwitten heb je veel langer een verzadigd gevoel en vezels zorgen voor een 'vol' gevoel. Dus veel en vaak peulvruchten, eieren, vis, mager vlees, avocado's, noten en groente eten.

Appels,peren. Echt groenten of granen snacks je kan ze proberen misschien vind je ze wel lekker en zo niet dan heb je nog Muesli. succses nog !

eiwit en vezelrijk voedsel. wel is het bij vezelrijke voedsel belangrijk dat je er voldoende bij drinkt anders heeft het weinig zin. vezels nemen vocht op waardoor het als ware opzwelt, wat dan ook de reden is dat je snel verzadigd raakt en niet zoveel honger zult krijgen.

Verzadiging heeft niet alleen maar met de vulling van je maag te maken. Honger- en verzadigingsgevoel worden in belangrijke mate aangestuurd door hormonen. Eet je veel geraffineerde koolhydraten (suiker etc.) dan is de kans groot dat je honger blijft houden door de aanhoudende en doorschietende insulineproductie. Ghreline, een ander hormoon, wordt aangemaakt door een lege maag en wekt een hongergevoel op. Sla je een maaltijd over, dan zorgt de grote hoeveelheid ghreline ervoor dat de daaropvolgende maaltijd efficiënter wordt verwerkt, c.q. meer in lichaamsvet wordt opgeslagen. De oplossing is dan ook om minimaal drie maaltijden per dag te gebruiken, geraffineerde koolhydraten links te laten liggen en eiwit- en vezelrijke voeding te eten. Dat remt zowel de aanmaak van insuline als dat het de aanmaak van ghreline tegengaat. Let wel: je kúnt nog wel meer op maar je hóeft niet zo nodig meer met zo'n voedingspatroon.

Brood en aardappels zijn absoluut niet gezond. Eiwitrijk voedsel is gezond. of volkoren pasta/rijs , muesli of pap. eiwitrijk voedsel = vlees, vis, kwark, eieren. Good luck

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100