Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat levert een schaap, een koe en een varken op na de slacht?

Welke producten haal je precies uit ieder dier? Ik wil het liefst ook weten wat er met de botten gebeurd, en met de andere resten. Komt dat in hondenvoer of in de befaamde frikadellen, etc ...

Toegevoegd na 2 uur:
Als het mogelijk is zou ik het graag wat preciezer willen weten, hoeveel kilo varkenshaas, hoeveel insuline uit de alvleesklier, en weet ik veel wat je er verder uit zou kunnen halen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Goed vlees komt in de winkels, de organen worden ofwel naar de vleesverwerking gestuurd voor bijvoorbeeld kattenvoer of naar een instantie die onderzoek doet (wetenschap). De botten bestaan uit veel calcium, 'echte' boter kan ook botten bevatten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste delen van de dieren komen gewoon in de supermarkt te liggen, als stukjes vlees. Ik kan me voorstellen dat de mindere delen inderdaad verwerkt worden in hondenvoer en snacks. Van de botten wordt volgens mij lijm gemaakt, en van de huid bijvoorbeeld kleding en meubels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding