Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

eieren zonder schaal ( zie uitleg)

Op ons werk kunnen wij eieren bestellen die al gepeld zijn. Die zitten dan in een emmertje met vloeistof. Nou vroegen wij ons af of er mensen zijn die de hele dag eieren pellen. Of dat dat misschien ook machinaal zou kunnen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Er zijn machinale eierpellers, dus ik neem aan dat die ook gebruikt worden om deze eieren te pellen. Anders zouden de kosten ook een stuk hoger liggen!

Hieronder een filmpje van een eierpelmachine. Alleen dan met kwarteleitjes, en dat lijkt me nog een stukkie lastiger ;)
http://www.youtube.com/watch?v=IlXdGsVBX90&feature=related

Toegevoegd na 1 minuut:
Waar het om neerkomt volgens mij is dat de eierschaal heel erg wordt gekraakt aan alle kanten en er dan met een waterstraal afgespoten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je

Andere antwoorden (3)

Daar zullen ze wel een machine voor hebben tegenwoordig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat zo? Heb je een bron waar je die info vandaan hebt? Aan "daar zullen ze wel" heeft de vragensteller concreet.....niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daar heb ik geen bron voor maar het lijkt mij vreemd dat er mensen eieren pellen als werk.
Waarschijnlijk worden die met de hand gepelt ik weet precies welke emmer je bedoeld als j de emer open doet komt er een beetje een rare lucht vanaf, maar mandarijnen in blik worden ook met de hand gepeld was een keer op tv te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je eieren een nacht in de azijn legt, lost de schaal langzaam op. (mits je verse eieren gebruikt)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En smaakt je ei dan niet als een augurk?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing