Kan iemand mij vertellen wat er zo aantrekkelijk aan is?

Ik heb nog nooit van mijn leven een joint gerookt.Wel rook ik een (gewone)sigaret.Leg me nu eens uit wat een joint met je doet.Aangezien ik er niet over pieker om het zelf te gaan doen.

Toegevoegd na 21 minuten:
Nogmaals,mensen,ik zal het zelf NOOIT! uit proberen daar ik er een hoop ellende van heb gezien.Daarom,is het dat allemaal waard?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Je raakt na het roken van een joint in een roes. Wel een fijn gevoel kan dit zijn, voor anderen een rotgevoel. Het versterkt de gevoelens die je dan hebt.

Lichamelijk zou dit niet verslavend zijn, maar ik kan je vertellen dat je er echt wel geestelijk afhankelijk van wordt!

Ik heb jaren geblowd. Ik stond ermee op en sliep ermee in. Tijdens die periode dacht ik dat ik er niet anders van werd. Maar achteraf zie je pas in dat dat wel degelijk zo was.
Bij langdurig gebruik schakel je je emoties uit. Je voelt weining emotie. Alles wat je wilt voelen is het high gevoel.
Toen ik er van de ene op andere dag mee stopte, kwam de klap.

Teveel emoties, ik kon er niet mee omgaan, voelde me rot, kon niet meer lachen, dus ik wilde weer beginnen. Ik had het geluk dat ik er lichamelijk niet meer tegen kon (benauwd, hyperventilatie, denken dat je dood gaat), en hierdoor moest ik wel weer stoppen.

Resultaat?
Na paar weken doodongelukkig naar de huisarts gegaan, waarna ik anderhalf jaar depressiva heb geslikt om de dagen door te komen. Dit kon ik gelukkig later weer afbouwen en ik ben nu zielsgelukkig dat ik geen joints meer hoef te roken.
Je wordt er apatisch van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 eerlijk antwoord.

Andere antwoorden (10)

Als je er eenmaal aan begint kun je moeilijk stoppen het is tenslote een 'Verslavend middel'.

Ook is het zonde van je geld.

Maar je wordt er echt rustig van , en als je savonds 1 joint rookt zul je echt lekker kunnen slapen.

wat doet een joint met je:

- je krijgt een Vreetkick en wilt alleen maar eten.
- Rode ogen
- Beetje moeite met bewegen (slingeren, omvallen)
- Een droge mond ( dorst )

Je wordt gewoon stoned en dat betekent:
- slecht kunnen bewegen ( vandaar stoned: steen)

Ik Raad het je af , maar ik heb het zelf ook geprobeerd maar ik had geen 1 verschijnsel...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een joint kom je in "hogere sferen"oftewel je wordt er high van. Dit als antwoord op je vraag. Maar wil hierbij ernstig benadrukken, dit in tegestelling wat wel eens wordt beweerd: "Het is verslavend!" En als je het nog nooit gerookt hebt waarom zou je er dan aan gaan beginnen?
Heb helaas heel veel mensen naar de ver.... zien gaan. Mensen willen steeds meer en voor je het weet ben je aan de coke of heroine. NIET DOEN!!!!! Geniet liever van de andere leuke dingen die het leven je te bieden heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een joint helpt je te ontspannen... in die ontspannen staat - en dat is veel meer ontspannen dan je normaliter zelf kunt bereiken- kun je je voelen alsof er geen problemen en angst zijn/waren/zullen zijn...

weet je wel dat gewone sigaretten roken pas echt slecht is?

en als je het toch niet wil proberen... waarom er dan naar gevraagd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op je teentjes getrapt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor ik pak gewoon een joint...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX, "kun je je voelen alsof er geen problemen en angst zijn/waren/zullen zijn"
Je zegt dus dat je voor dat moment wil vluchten voor je eigen angsten en emoties? De een wat meer dan de ander, maar of vluchten de manier is? Voor sommigen kan het zeker verlichting betekenen. Sommigen blijven vluchten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voordelen van een joint roken. :
-je wordt er rustig van.
-je kan er een lachkick van krijgen.
-je vergeet op dat moment de nare dingen in je hoofd.
- nachtmerie die je s`nachts hebt heb je dan niet meer als je wat op hebt.
- kan gezellig worden als je met z`n alle rookt nadelen van een joint roken is :
- is verslavend
- is duur
- je wordt er vergeetachtig van.
- je kan er angstig van worden.
- je wordt er erg sloom van. sommige worden active.
- en als je het niet hebt om te roken als je verslavend bent.
kun je shagerijnig van worden en zelfs agressief. je kunt altijd 1 proberen of paar trekjes nemen.(gewoon uitnieuwschierigheid)
bij 1 joint wordt je heus niet verslaaft.
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje xinix.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry hebt dus mijn antwoord op mijn reactie gezet was niet de bedoeling vandaar dat ik er 2 keer heb in staan. (dacht namelijk dat ik heb weg geklikt over nieuw moest typen.
dus vandaar)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Xinix, jammer dat mensen zo slecht geinformeerd zijn!
voor mij is het puur ontspanning, met als fijn bijverschijnsel dat het eetlustopwekkend is (ik eet te weinig).
maar dat spul uit de coffeeshop is me veels te zwaar.
ik rook eigen teelt van m'n balkon.
dat is wat er voor mij aantrekkelijk aan is.

jouw tweede vraag; is het dat allemaal waard?
ik heb niet het idee dat het me schade berokkent, op wat voor manier dan ook.
14 jaar geleden
nadelen van een joint roken. :
-werkt zeer verslavend.
-kost veel geld vooral als je al verslaaft bent.
-je wordt vergeetachtig.
-je kan op sommige momenten angstig van worden.
-je kan er chagerijnig van worden of zelfs agressief als je niet hebt of kan krijgen.
- je wordt er sloom van andere juist actief.
-je kan met moeite uit bed komen

voordelen van roken.:
- je kunt er lekker op slapen vooral als je elke keer nachtmerrie`s snacht hebt (als goed is kun je bijna geen droom meer herinneren.)
-je wordt er rustig van en relext.
- je kan een lachkick van krijgen,
vooral als je niet alleen rookt maar met z`n 2en of met meerderen.
-als je ontrustig of stress in je hoofd bent vergeet je alle narige dingen op dat moment.

je kunt best uit nieuwsierigheid 1 jointje of trekjes nemen, je wordt niet gelijk verslavend.

en tis niet altijd zo als je blowt dat je dan aan de harddrugs overgaat, mijn man blowt al jaren en die is alleen op de wiet blijven hangen en zo ken ik er meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nogmaals sorry dat er 2 keer in staat heb namelijk ook op reacties gereageert zonder dat ik het door had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
no problemo...
Ik heb ook jarenlang geblowd,
Hasj-weed.
Een jointje roken wordt blowen genoemd.
Als je weed rookt wordt je stoned.
En als je hasj rookt wordt je haai.
Chek wat wikipedia er allemaal over zegt..
*Joint
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joint
*Blowen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blowen
*Stoned
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoned
*Hasj
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hasjiesj
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je niet zo aan, een sigaret is net zo gevaarlijk. Geen idee waarom je zo met nadrukkelijk moet aangeven dat je het nooit zal doen. De een houdt van sigaretten en de ander heeft liever een jointje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er heel veel narigheid van gezien bij een familielid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, dan is het persoonlijk geworden en logisch dat je zo heftig tegen bent. Maar objectief gezien had jouw familielid ook ten onder kunnen zijn gegaan aan alcoholmisbruik of door longkanker. De een weet maat te houden en een ander raakt de weg kwijt. De een drinkt in het weekend een paar glaasjes, de ander drinkt een fles per dag, zo is het ook met jointjes of XTC. De een bewaart wat herinneringen van vroeger en de ander kan niet meer door zijn huis lopen zoveel troep is er opgestapeld. Extreem gedrag is altijd slecht. Een mens moet wel kunnen blijven functioneren; studeren, werken, sociale contacten, alles in balans houden, anders is de lol eraf.
Wat ik nog niet heb gezien in de antwoorden: wiet kan je stemming versterken.

Een joint roken en dan gaan zitten wachten tot ‘er iets gebeurt’: kan doodsaai zijn.

Een joint roken en fijne muziek luisteren: kan heerlijk ontspannen zijn, en je beleeft de muziek intenser.

Een joint roken als je nerveus of bang bent: af te raden, het kán goed gaan (als de ontspannende werking de overhand heeft) maar het kán ook heel onaangenaam zijn (als de stemmingsversterkende werking overheerst).

Of het het waard is: ja, zolang je geniet maar rookt met mate. Net zoals alcohol, suiker, vet etc. Ik rook wel eens wiet, en heb het dan erg leuk. En de volgende dag is het weer life as usual.

Ik gebruik geen wiet als ik nog moet rijden, als ik nog ga werken, omdat ik het niet leuk kan hebben zonder wiet, en ik heb nog nooit gedacht ‘kon ik er maar eerst één roken, dan zou ik dit wel aankunnen’. Het is leuk voor soms, en het is iets extra’s, niet iets essentieels. En ja, dan is het het waard.

En er zijn heel veel mensen zoals ik, die je nooit ziet omdat ze niet in die elende komen die jij noemt. De anonieme recreatieve gebruiker, die niet opvalt omdat hij geen problemen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, klopt, ik heb nog overwogen dat erbij te zetten, maar dacht dat mensen die connectie zelf ook zouden kunnen maken naar aanleiding van het intenser beleven van bijvoorbeeld muziek. Hetzelfde geldt voor een vrijpartij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Sommige mensen zijn vatbaarder voor verslavingen dan een ander dus het wil niet zeggen dat als je een keer blowt, dat je dan meteen verslaafd raakt. Wat ik leuk vind aan blowen is dat je even in een heerlijke roes komt en even totaal kunt ontspannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het jammer dat er zo panisch gedaan wordt over het roken van een joint. Vreemd genoeg wordt er vaak heel heftig gereageerd als er iemand een jointje opsteekt, terwijl het heel gewoon is om een aantal glazen alcohol achter elkaar te drinken. Dit is namelijk ook verslavend. De werking van een joint hangt meestal af van de stemming waar je al in verkeerd. Ben je verdrietig, dan kan het zijn dat je emoties wat heftiger worden. Ben je gelukkig en voel je je al heel erg fijn, dan voel je je helemaal happy. Ik kan me altijd super goed ontspannen na het roken van een jointje. Ik heb wel eens een poosje slecht kunnen slapen, maar na het roken van een stickie viel ik heerlijk in slaap.
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik mijn kinderen liever zo nu en dan een jointje zie roken dan dat ze zich vol laten lopen in de kroeg.