Dat de prijs voor het geleverde product/de geleverde dienst in verhouding staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik als klant van jouw vraag, versta onder "kwaliteit" vragen die met een hoofdletter beginnen en met een vraagteken eindigen. Zonder vraagteken klinkt de vraag als een soort bevel, wat niet echt klantvriendelijk is naar mijn idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat het product dat je koopt niet teleurstelt en/of een lange levensduur heeft.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik zeg ook en/of :)
De vraag is bij eten en drinken geplaatst dus ik ga er voor het gemak van uit dat je ook bedoeld de kwaliteit van eten en drinken. Wat dan belangrijk is om op het oog te houden is wat zit er in het product het gaat met name van de kwaliteit van de producten die er in zitten. Zitten er verse dingen in of is het chemische troep. Kwaliteit wordt in deze gemeten met aller eerst: Presentatie, Versheid van ingrediënten, zo min mogelijk chemische troep, de verhoudingen van ingrediënten, de inhoud van het product en als belangrijkste natuurlijk de smaak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kortom klaneten waarderen het dat er zo veel mogelijk aandacht is besteed aan het product: Zo vers, gezond en lekker mogelijk is. Hoe meer aandacht hoe beter is de gedachte.

Toegevoegd na 2 minuten:
klaneten is niet een combinatie tussen kometen en klanten maar een spelfout het moet natuurlijk klanten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwaliteit betekent: geen enkele negatieve kant aan het product (geen klachten dus) en een lekker duurzaam artikel.....waar je veel plezier aan beleeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je vraag moet beantwoorden in de categorie 'eten en drinken', is verse producten en hygiëne erg belangrijk. De klant wil kunnen zien dat het met zorg is bereid. En wat ook heel belangrijk is en soms wordt vergeten, de kwaliteit moet stabiel zijn. Ik heb weleens ergens gegeten en dat was erg lekker. Twee keren erna smaakte het anders (lees minder lekker). Ik ben er nooit meer teruggekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwaliteit betekent in feite hoedanigheid, maar wordt vaak gebruikt om aan te duiden of iets of iemand aan zijn doel beantwoordt. Het is in filosofische zin een lastig precies te definiëren begrip, dat echter op een praktisch vlak veel gebruikt wordt om bijvoorbeeld technische eigenschappen van een stof en geschiktheid voor een bepaald gebruik aan te duiden. Met name voor het produkt bij wat dan ook wordt de normering kwaliteit aangeduid. In klanten opzicht gaat het om de verwachte inhoudelijkheid van het produkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In deze categorie specifiek, dus kwaliteit van voedsel, ga ik voor versheid en smaak, en soms ook gezondheid. Die moeten echt boven de middenmoot uitsteken in positieve zin om op te vallen en het stempel kwaliteitsproduct te mogen dragen.

In zijn algemeenheid is het voor mensen vaak afhankelijk welk product te bedoeld en waarvoor het bedoeld is. We kijken dan in de regel ook niet zozeer naar de kwaliteit alleen (zijn de eigenschappen van het product beter / duurzamer / mooier / steviger/ gebruiksvriendelijker etc dan de alternatieven), maar vooral naar de prijs/kwaliteit-verhouding.

Daarnaast is kwaliteit natuurlijk een relatief begrip dat rechtstreeks te maken heeft met het soort product. De allerbeste kwaliteit nylon panty gaat altijd nog een stuk minder lang mee dan de beroerdste kwaliteit spijkerbroek.

Kwaliteit is dus NIET het zelfde als 'waar voor je geld' . Als een product toch maar kort meegaat en het inferrieure model is vele malen goedkoper dan het beste van het beste, is die kwaliteit wel af te meten maar ben je op de lange duur wellicht toch beter uit met meer voor minder. Dan kiezen mensen vaak voor 'goed genoeg' voor een aantrekkelijkere prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klanten zijn net mensen en beoordelen kwaliteit allemaal anders. Wat de ene goed vindt, vindt de ander slecht. Ieder mens heeft andere kwaliteitscriteria.

Het is dus zaak om een soort klant, een type klant, te kiezen die ongeveer dezelfde criteria hanteren, ofwel aan marktsegmentatie te doen. "Wat wil je bieden aan welk type klant" is de vraag. Focus op de verwachtingen van die klant.

Vervolgens die klant enquêteren om te weten te komen in hoeverre je aan hun verwachting voldoet en wat voor verbetering vatbaar is.

Uiteraard moet er wel voldoende vraag zijn naar de kwaliteit die je wil bieden en moet er niet teveel concurrentie in de omgeving zijn die die hetzelfde marktsegment willen bedienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in het algemeen: fit for use

als je de VERWACHTING van de klant overtreft, zal hij het een goede kwaliteit vinden,
als je zijn verwachting niet haalt, zal hij het een slechte kwaliteit vinden.

Dus kwaliteitsmanagement is OOK *verwachtingsmanagement*.
Door folders, beschrijvingen, sfeer in de zaak, hoe alles eruit ziet, etc.

(Bij Zeeman VERWACHT je een andere kwaliteit als in de PC Hoofdstraat. Aan DIE verwachting word de kwaliteit 'ervaren' door de klant.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat het product voldoet aan de eisen die jij als klant verwacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar voor je geld, in combinatie met een fijne service!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarde die je aan een gekocht artikel toekent moet minimaal even hoog zijn als de prijs van het gekochte artikel om het een kwaliteitsartikel te noemen. Hoe hoger deze zgn. toegekende waarde t.o.v. de betaalde prijs is, hoe hoger je gevoel van kwaliteit zal zijn.