Hoe gezond zijn groentenburgers van de McDonalds eigenlijk?

Aangezien ik geen vlees eet kies ik bij de McDonalds altijd voor een groentenburger. Ik vind ze erg lekker en daarom trakteer ik mezelf er wel eens op na een zware dag. Dan neem ik er 2 als avondmaaltijd (tus niet dubbelop als tussendoortje).

Groentenburger klinkt natuurlijk heel gezond, maar hoeveel voedingsstoffen en vitamines zouder er eigenlijk nog inzitten na bereiding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
McDonalds en gezond: volgens mij zijn dat twee heel verschillende dingen. Lekker vast wel, maar gezond en lekker zijn niet per definitie hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
McDonald's is anders de laatste jaren behoorlijk bezig met gezondere voeding.
Salade's, yoghurt etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha twee vragen over fast food binnen vijf minuten. Ik ben ook vegetarisch . Ik heb lang de groenteburgers bij Mc donalds gegeten. In het begin ( 1989- 1990 ) waren ze gegrild en met speciale vegetarische kaas bereidt. Echt bijzonder. Tegenwoordig gaan ze in de frituur en hebben ze een andere samenstelling. Smaken verschillen maar ik ga tegenwoordig veel liever naar de Subway ( Veggie Delite ) of de Turk of Egyptenaar of Israëlier voor een falafel. Wok To Go met Wokmaaltijd met Soja en miniloempia . Er is tegenwoordig vrij veel keus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, de subway hebben we hier ook, ga ik dat ook eens proberen... Pastagerechten maak ik liever zelf vers en ook chinese gerechten. Bij de turk of egyptenaar kom ik eigenlijk niet, ik weet dat het heel vooroordelend klinkt maar ik vertrouw het nooit zo qua hygiene. Ik begrijp trouwens dat het heus geen supergezonde hap zal zijn, maar ik heb als vegetarier dus soms wel behoefte aan een echte fastfood hap, net zoals niet vegetariers een big mac gaan halen zeg maar. Ik vroeg t me gewoon af =)

Antwoorden (5)

Zie onderstaande link over de voedingswaarden.

Het klinkt idd gezond, maar ik denk dat het niet te vergelijken is met echte groente. Aan de 2 ons per dag groente per dag kom je dan niet.

Het is afhankelijk van wat je verder op zo'n dag hebt gegeten of zo'n burger een aanvulling is.
Jij bent vegetariër dus je zult al wel veel groente eten.

Gezond? Ik zou zeggen nee, maar ongezond ook zeker niet als je ze maar niet dagelijks eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een groenteburger bevat 420 kcal, 9 gram eiwit, 17 gram vet, 58 gram koolhydraten, 1,7 gram zout.
bamibal
13 jaar geleden
Kcal: 420
Dat is behoorlijk veel.
Percentage dagelijkse hoeveelheid nodig:
12% van je eiwitten.
Maar liefst 25 % van je vetten zitten al in een zo'n ding!

Allemaal volgens M Donalds zelf:

http://www.mcdonaldsmenu.info/nutrition/menucal.jsp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, je lichaam zal er niet de energie uit kunnen halen om op te blijven leven. De groenten zullen niet vers zijn, van goedkope oogst, misschien zelfs de afval oogst. Er zal geen vitaminen er meer in zitten.

Het is en blijft een snelle hap zonder enige toevoeging waarop je lichaam extra energie uit kan halen.
Niet zoals verse groenten en zelf gemaakte maaltijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb daar gewerkt, en geloof mij...niks wat ze daar verkopen is gezond! alles word ik vet gebakken...behalve de hamburgers. Zelfs de limonades worden van chemische zooi gemaakt