Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Pure chocolade heeft meer cacao.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puur zit minder vet in, doe deze test maar: neem 1 stukje melk en 1 stukje puur (evengroot) en houd deze in je hand, die dicht is. Welke smelt het snelste?

Kleur, smaak, ook verschillen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit melk in melkchocolade (echt! ;)
Dat zit in pure chocolade niet.
Verder is het cacaogehalte hoger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
melk chocolade is gezonder vanwege de melk maar als ik jou was nam ik gewoon melkchocolade met nootjes want noten zijn goed voor je

nb: dat betekend niet dat het gezond is als je elke dag een reep neemt weeg je naar 10jaar ongeveer 60kilo zwaarder phoe phoe
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In pure chocolade zit geen melk. Ze wordt in essentie gemaakt van cacaomassa, cacaoboter, zoetstof (suiker) en smaakmakers als bijv. vanille.
Veel elementen bepalen de smaak. De cacaoboon, de verhouding cacaoboter-cacaomassa, het concheren (vijzelen/vermalen, kan wel 60 uur duren) enzovoorts. Zo is er pure chocolade van 82% die heel zacht is. Slechte pure chocolade is echt bitter.

Melk doet alle gezonde effecten van chocolade teniet. Dat is wetenschappelijk bewezen. Melk maakt de "chocolade" voor de fabrikant wel goedkoper :-).

Kijk eens bij www.chocoweb.nl

Ik zet er een aantal links bij:
1) bij mergenmetz, het maken van chocolade
2) bij chocoweb: verwijzing naar melk en chocolade
3) de heerlijk "zachte" pure chocolade van Blanxart
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding