Zijn augurken echt zo lang houdbaar?!

Ik keek zonet op de augurkenpot, toen zag ik er op staat 06/07/201..

Zijn ze echt zo lang houdbaar? Of is het een misdruk.. Want dat is wel erg lang voor voedsel dacht ik.

Toegevoegd na 2 minuten:
2013*

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.2K

Het beste antwoord

Zolang je de pot nog niet geopend hebt wel. Anders is er zuurstof bij gekomen en bederven ze na een tijdje.
Kijk ook eens op potten groenten zoals sperziebonen of doperwtjes. Die zijn ook heel lang houdbaar.
Of potjes zoals olvarit zelfs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zou kunnen door het zuur wat erin zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt door de zuur waarin ze bewaard worden. Komt geen zuurstof bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blikgroenten, potgroenten, en zuurgoed, en nog een heleboel andere levensmiddelen, zoals blikje tonijn of potje sambal, noem het maar op.

Het is jaren houdbaar, en vaak daarom ook bij uitstek geschikt om in je voorraadkast of noodvoorziening te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dus mits de potten en blikken gesloten blijven. Na openen is het altijd zeer beperkt houdbaar (2 tot 3 dagen)