Ga je vanaf woensdag misvormde groenten kopen?

Vanaf 1 juli mogen bepaalde groenten en fruitsoorten ook verkocht worden als ze niet aan de schoonheidsnormen voldoen.

Ga je die kromme komkommer gewoon kopen, toch maar liever niet of alleen als ze (veel) goedkoper zijn?

paulus811
14 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (22)

Ik ga er vanuit dat ze goedkoper zijn. De smaak maakt niet uit. Tot nu toe worden ze weggegooid en nu zijn ze weer verkoopbaar. Een hele goede zet. Ik ben tegen het zinloos weggooien van eten.

Toegevoegd op 29-06-2009 20:14:55
Vergeet ik helemaal het antwoord te vermelden na het argument. Ik zou zeker kromme komkommers kopen, maar alleen als ze goedkoper zijn en er verder goed uit zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dusssssssss..... Het antwoord is "ja" neem ik aan? :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vergeet ik dat te melden?
Dat ligt er maar net aan hoe ik die komkommer wil verwerken. Worden het plakjes, dan maakt het niet zoveel uit of die komkommer krom is. Worden het lange repen, dan is een kromme komkommer gewoon erg lastig en zal ik een recht exemplaar uitzoeken.

Worden de gebochelde groenten goedkoper dan de schoonheidsprinsesjes, dan ga ik ze sowieso massaal kopen voor mijn cavia's, die dagelijks enorme hoeveelheden groenten op weten te knagen en er echt niet om geven of die groenten aan esthetische normen voldoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens, ik eet nog wel eens gevulde paprika's bijvoorbeeld. Dan wordt het een hele klus om ze te vullen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houden cavia's van gevulde paprika's?
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je die paprika's vult met een mengsel van wortel, witlof en andijvie wel! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moest eens weten! ;)
Ja, daar heb ik geen moeite mee. Er moeten alleen geen bruine plekken op zitten.
Het is een goede zaak, want anders wordt het gewoon doorgedraaid op de veiling en daarna vernietigd.
Die schoonheidsnormen golden toch al niet op de markt,want daar wordt misvormd fruit en groente gewoon verkocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik in principe wel. Er is niks mis mee namelijk. Zeker als ze hem goedkoper maken, en ik hem toch aan kleine stukjes hak, door een saus gooi of wat dan ook, zie ik er absoluut het bezwaar niet van in.
Als mensen weer een beetje wennen aan het feit dat eten uit de natuur komt, en dus niet van nature uniform, perfect en per twee exemplaren in plastic verpakt is, dan wordt de wereld daar wat mij betreft beter van. Ik heb liever een raar gevormde lekkere tomaat dan de uniforme, naar water smakende, niksige tomaten van veel supermarkten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, als ze maar niet beschadigd zijn zodat ze sneller bederven. Het gaat om de smaak, bij bereiding gaat toch vaak het mes erin en zie je er niets van terug. Ik stel me voor dat ze nu worden weggegooid, dat vind ik een kwalijke zaak. Dus ik kan dit alleen maar toejuichen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader was groentekweker. Veel van de groente die iets minder mooi van vorm was: kromme komkommers, paprika's met een plekje of productie die onder de maat waren, bereidde mijn moeder en aten wij op. Was niets mis mee. Deze producten waren niet minder van kwaliteit, alleen minder mooi. Dus problemen met het kopen van dergelijke producten heb ik niet. Zeker niet als dat ook nog een goed voor mijn portemonnee blijkt te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben hier blij om. wat maakt het uit of een komkommertje wat krommer is, nobody is perfect.
En als het goedkoper is, nog beter!
Ik hoorde van een bevriende tuinder, dat er soms spullen doorgedraaid werden, omdat het niet aan de maatstaf voldeed! Gelukkig komt daar nu een eind aan, en kunnen
we lekker veel groente en fruit eten, zonder dat het al te veel kost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ga gewoon groente en fruit die niet aan de schoonheidsnormen voldoen kopen.
Ik vind rare vormen juist wel leuk, ik vind aardappels ook altijd grappig als ze op iets of iemand lijken.

Als ze goedkoper zijn is dat mooi meegenomen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij niet gezien!
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Ik discrimineer niet. Als mijn banaan recht wil zijn en mijn komkommer krom, prima. Als ze dan de prijs voor de misvormde exemplaren ook nog goedkoper maken dan sla ik direct groot in!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik koop al tijden, jaren mislukte komkommers, tomaten en paprika op de markt en in de turkse winkel voor een schijntje van de supermarktprijs (euro de kilo ipv per stuk voor komkommers en paprika's vooral).
Ik steek ze meestal toch niet in één keer in mijn mond, vaak gaan ze in blokjes, reepjes of stukjes door de sla / het eten, en zie je de minder gelukte buitenkant er echt niet meer af.

Ik zou ook niet weten wat voor mislukte groenten ze in dit geval bedoelen ; zo onherkenbaar verminkt dat ze op het bordje moeten zetten welke groente het is ??

Of ik het een goede ontwikkeling vind, weet ik niet. Nu is het ontzettend goedkoop, maar als het straks in de reguliere supermarkt ligt, zal het wel weer een heel end duurder worden. In dat geval ben ik tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat deed ik altijd al bij de Turkse winkels. Niets mis met kromme komkommers of misvormde paprika's maar wel strukken goedkoper dan die kruidenier die zo erg op ZIJN kleintjes let.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoezo misvormde groente, een komkommer is alleeen maar recht doordat hij gesorteerd word,ik sprak laatst een teler die voor de kromme komkommers meer geld kreeg dan voor de rechte,hij had nl klanten die uit een andere kultuur komen,daar waar rechte komkommers 2 de keus zijn. Die hele onzinnige regel dat groente alleen verkocht mocht worden als het uiterlijk voldoet aan de normen van Brussel laat zien dat de politiek zich bemoeit met zaken waar ze zich niet mee bemoeien moeten,laat ze zich liever bezighouden met zaken die werkelijk een politieke waarde hebben. Verder worden "mismaakte "groente echt niet weggegooid maar eerder verwerkt tot produkten met meerwaarde zoals bijvoorbeeld komkommersticks in zoetzuur etc. dus de kosten zullen echt niet veel lager worden,naar mijn bescheiden mening.
Dus ik zal ook in de toekomst de zogenaamde mismaakte groente blijven kopen zoals ik altijd al gedaan heb,bij de telers en niet in de supermarkten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi, lijkt me wel grappig
Al zou het denk ik niet veel uitmaken qua smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder jaar worden er millioenen kilo's groenten en fruit weggegooid omdat er een plekje aan zit, het blaadje niet op de juiste plek, een stippetje op de appel, niet helemaal de goede kleur, iets te groot of iets te klein.
En wie is hier van de schuld?
De consument zelf. Door belachelijke voorwaarden te stellen aan deze producten.
Alles moet er perfect uit zien, te perfect.
Waar de consument op zou moeten letten , dat is op de werkelijke kwaliteit, de voedings waarde, of er nog gifrestanten aanwezig zijn enz.
Maar helaas vertellen ze ons dat niet, een kropje sla dat 15 keer bespoten is met gif, opgejaagt met kunstmest en na 2 dagen in de koelkast al vol zit met nitriet (giftig)
Daar horen we nooit iets over.
En we kunnen er ook niet over oordelen, we kunnen dat niet zien en het staat er niet bij!
Het gaat de kweker alleen maar om de kilo's en hoe het er uit ziet, niet om de echte kwaliteit.
Alleen mensen die hun eigen groenten nog kweken weten hoe groente hoort te smaken.
Gaan we nu groente en fruit eten met een schoonheidsfoutje, dan is dat een grote stap vooruit.
Altijd beter dan weggooien want dat is een schande!
Het zal zeker ook goedkoper zijn, prima toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschil proef je inderdaad.
Tè belachelijk om groenten die misvormt is weg te gooien.
Ben het helemaal met je eens.+1
Zullen ook wel raar zweten deze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA hoor, juist leuk soms. Aardappels in een natuurlijke hartjes vorm, appels met een scheef klokhuis, wat maakt het uit. Laatst nog bij de aspergeboer vroeg ik wat er mis was met die van €4,00 per kilo? Niets alleen niet even dik lang weet ik veel, nou boeie de smaak is er niet minder om laat een ander maar € 10,00 per kilo betalen omdat het er beter uitziet, maarja misschien ben ik een miepkniep?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, doe ik ook.
Twee miep-kniepen..
Niks mis met kromme komkommers..bananen zijn toch ook krom? Dus ik zou zeker deze goentes kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het door mijn supermarkt wordt aangeboden wel. Waarom zou ik niet? Het smaakt uiteindelijk hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhmmm.....

Misvormde wat...

Ik zoek en pak datgene wat er goed uit ziet. Dus een beetje het idee dat het er niet al dagen ligt en dat het er dan vies, of gerimpeld uit ziet...

Ik zie het wel wat er straks in de schappen komt te liggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er niet vanuit dat de prijs anders zou zijn. Het is toch gewoon hetzelfde product? Dat we in nl de laatste jaren zo veel spul hebben geweigerd is gewoon schandalig.

Ik zou ze echter niet kopen; Ik heb een groentetuin, en dat levert mijn verse spul. Lekker eten wat het seizoen aanbiedt :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja waarom niet... de groentjes en fruit uit mijn eigen tuin zijn ook niet altijd moeders mooiste, maar wel lekker...

ik koop trouwens al jaren mijn groenten en fruit bij een bio-boer of op de markt en dan met name bij een turkse handelaar... het ziet er wat minder gelikt uit, maar de smaak en versheid is er niet minder om...

ik ben blij dat er u eens iets komt, dat er wat minder gaaf en perfect uit mag zien... we zijn hier in Nederland zo op de perfecte toer... geen (schaam)haartje mag verkeerd zitten, ondergoed mag niet zichtbaar zijn of het moet van het juiste merk zijn, rimpels worden gladgetrokken of weggeplamuurd, meubels en kleding moeten het nieuwste van het nieuwste zijn, en mensen die anders zijn, zien we het liefste niet aan onze eigen ontbijttafel...