Kun je toast dat 1 maand overdatum is nog opeten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat soort dingen bederven niet, maar worden oud. Ze kunnen minder lekker smaken of minder knapperig zijn. Ziek zul je er niet van worden.

Er zit altijd wel een veiligheid op de datum die gegeven wordt. Dus een paar dagen over tijd zal geen probleem zijn. 1 maand over de datum is wel erg veel, ik zou het risico niet nemen.

Gewoon even proeven. Je hebt kans dat het muf smaakt, zo niet, dan eet je het gewoon op!

als de verpakking nog intact is, en de toast idd niet muf smaakt is er niks aan de hand. Het kan niet echt bederven, alleen in smaak achteruit gaan.

Heel vroeger had je geen houdbaarheidsdatum op verpakkingen en werd er ook nog veel los verkocht. Toen was het motto, "kijken, ruiken, proeven"

Ik zou het gewoon doen, mits de verpakking nog dicht was. Meestal is het dan nog niet zacht geworden en nog prima eetbaar. Even ruiken en proeven - ruikt of smaakt het verdacht, dan weggooien.

Geen probleem. Zolang het niet groen is...

Gewone droge toast kan je prima nog lang over de datum eten. Ik maak zelf toast van het overige brood (ik gooi zo min mogelijk weg van ons kostbare voedsel!) en hier zit geen conserveermiddel in (eigen gebakken brood) en blijft ook na maanden nog lekker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100