Kun je toast dat 1 maand overdatum is nog opeten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kun je het eten, of het lekker is is iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha je bent me voor ! :)

Het beste antwoord

Dat soort dingen bederven niet, maar worden oud. Ze kunnen minder lekker smaken of minder knapperig zijn. Ziek zul je er niet van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel geruststellend, dank je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja + want ik heb wel eens overjarige toast gegeten. Allen wat muf. Heb de rest aan de vogeltjes gegeven.

Andere antwoorden (8)

Er zit altijd wel een veiligheid op de datum die gegeven wordt. Dus een paar dagen over tijd zal geen probleem zijn. 1 maand over de datum is wel erg veel, ik zou het risico niet nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon even proeven. Je hebt kans dat het muf smaakt, zo niet, dan eet je het gewoon op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de verpakking nog intact is, en de toast idd niet muf smaakt is er niks aan de hand. Het kan niet echt bederven, alleen in smaak achteruit gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook al dus ik heb het gewoon opgegeten ;)
Ik heb vorig jaar nog toast op die een uiterste houdbaarheidsdatum in 2004 had; het smaakte nog redelijk goed, dus maak je over die ene maand maar niet druk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vroeger had je geen houdbaarheidsdatum op verpakkingen en werd er ook nog veel los verkocht. Toen was het motto, "kijken, ruiken, proeven"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het gewoon doen, mits de verpakking nog dicht was.
Meestal is het dan nog niet zacht geworden en nog prima eetbaar. Even ruiken en proeven - ruikt of smaakt het verdacht, dan weggooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem. Zolang het niet groen is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En paars?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen zolang het niet beweegt...
Gewone droge toast kan je prima nog lang over de datum eten.

Ik maak zelf toast van het overige brood (ik gooi zo min mogelijk weg van ons kostbare voedsel!) en hier zit geen conserveermiddel in (eigen gebakken brood) en blijft ook na maanden nog lekker.