Met welk type drop heb je de minste kans op mogelijke lever/nierproblemen ? Graag het type drop noemen,want ik lust alles ! Merk mag ook natuurlijk !

Geef er tevens een redelijke overtuigende uitleg bij. Waarom die wel of juist niet .

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

IK heb het opgezocht en het schijnt zo te zijn dat zoete drop gek genoeg meer zout bevat dan zoute drop. Zoute drop bevat gewoon minder suiker waardoor het zouter smaakt. Dus het antwoord op je vraag is dat zoute drop minder kans op nier/lever problemen geeft

Zoete drop, het zout in zoute drop is slecht voor je hart e.d.

Het schadelijke bestanddeel van drop is niet het zout, maar de Arabische gom.

Geen enkel soort drop. Alle soorten bevatten glycyrrhizine, het zoethoutbestanddeel dat verantwoordelijk is voor een hoge bloeddruk. Ten onrechte wordt meestal het zout in de drop aangewezen als schuldige voor hoge bloeddruk maar het effect van zout op de bloeddruk is in de meeste gevallen nihil. het gaat overigens niet zozeer om nier- of leverproblemen maar om een effect op de bijnieren, die een cortisol maken, een hormoon dat de nier aanzet om vocht vast te houden.

Bronnen:
http://ericenfemke.nl/hersenbloeding1.htm

werk zelf als verpakkingstechnicus bij drop fabrikant. zoet...zout....het levert wat het zegt... het gaat om de stoffen die ze gebruiken!! bij ons worden alleen natuurlijke stoffen gebruikt,zowel voor smaak als voor kleur! eigenlijk is het heel simpel.....teveel van iets is nooit goed....eet je veel zoute drop...zul je dat merken vooral aan je nieren. eet je teveel zoete drop...zul je dat merken aan je gewicht maar vooral aan je hart ....en het feit dat je jezelf gejaagd gaat voelen. ik werk bij FASCINI....mischien ken je het beter als KATJA!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100