als je iets uit de vriezer haalt ,moet je het in de magnetron eerst op de ontdooistand zetten?

waarom niet gewoon gelijk op de hoogste stand verhitten?Gaat toch veel sneller

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32K

Het beste antwoord

Je kunt ook best, vooral kleinere gerechten, direct op de hoogste stand in de magnetron zetten.

Maar als het wat groters is, b.v. een zelf ingevroren maalttijd (hutspot of zo), dan duurt dat langer, en de kans is groot dat de buitenkant van de homp hutspot bloedheet wordt, (en een beetje verpietert door de enorme warmte) en de binnenkant nog half bevroren is.
Dat is niet erg smakelijk, en de kwaliteit van je maaltijd gaat er ook niet op vooruit.

Het beste kun je een bevroren maaltijd een uur of 8 van tevoren in je koelkast zetten. Dat spaart nog energie uit ook, want die maaltijd houdt je koelkast ook weer koud.
Tegen die tijd is je maaltijd ontdooid, en warmt 'ie beter en sneller op in de magnetron.

Wil je toch, door wat voor oorzaak dan ook, een bevroren maaltijd in de magnetron zetten, probeer dan de bevroren homp in stukken te hakken of te snijden. Dan kan de warmte zich wat beter verdelen. Ook kun je halverwege het opwarmen, de maaltijd er even uithalen en doorroeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je moet niet noodzakelijk op ontdooistand zetten het mag zeker hoger
Bronnen:
fremar
13 jaar geleden
Niet alles wat uit de diepvries komt hoeft warm gemaakt te worden toch? soms is ontdooien ook al voldoende....

en wat er dan mee gebeurt, moet ieder zelf weten :D

Toegevoegd na 8 minuten:
Nee, eigenlijk niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat er ook gezegd wordt, een magnetron verwarmt nooit helmaal homogeen, ik heb (helaas) uit eigen ervaring een slecht voorbeeld. Ik had haast en was de kipfilet vergeten uit de vriezer te halen, ook ik dacht, kom op, gewoon op 600 W.
Toen bleek aan het eind de ene helft nog bevroren en de anderen helft was al gaar aan het worden, zag er heel vies uit.

Bij erwtensoep ging het ook mis ( vergeet wel vaker iets er op tijd uit te halen), in het midden een klont ijs, aan de rand een soort "aangebakken". En spetten dat het deed......

Dus als ik het al niet op de laatste stand zet kijk ik er nu regelmatig naar
amigo