Nee dat ligt aan wat je erop doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er teveel van eet wel uiteraard. Brood is gezond en moet je blijven eten maar het heeft natuurlijk ook zijn aandeel koolhydraten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij word je wel wat dikker van wit brood, wij zeggen van de drie Witte zo veel mogelijk afblijven.
1. Suiker
2. Meel
3. Zout

Deze drie zo minder mogelijk gebruikeb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En vet dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja uiteraard van vet word je vet:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij bedoelt dat er vet in zit, in brood.... :-/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wel wat hij bedoeld, maar toch bedankt.
Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel brood je op een dag eet en wat je er zo allemaal op doet. En de dikte van de lagen beleg.
En bovenal het soort brood.

Witbrood vult veel minder goed als brood waar de vezels er gewoon nog in zitten zoals bruinbrood, meergranenbrood.
Daardoor ga je er veel meer van eten, je maag geeft immers aan dat er nog veel meer bij kan. Echter is de energiewaarde van witbrood nog steeds vrijwel gelijk aan dat van bruin, zodat je uiteindelijk als je alleen maar witbrood zou eten je een stuk dikker wordt in vergelijking tot bruin.

Brood wat met zuurdesem is gemaakt in plaats van gist is nog beter voor de lijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt niet enkel aan de hoeveelheid brood je eet, maar ook of je erbij sport, en of je dat intensief doet of niet.

Sport je 3 a 4 x in de week zwaar, dan eet je veel meer brood, omdat je lichaam dit nodig heeft om te verbranden tijdens je training.

Als jij alleen maar de hele dag brood eet, en verder niks, is dit te eenzijdig, en heb je niet genoeg variatie in je voeding.

Maar als je lekker actief bent de hele dag, kan je rustig 6 tot 8 bruine gezonde boterhammen met gezond beleg eten.