waar dient de inkeping voor aan de bovenkant van dit mes?

Wij dachten zelf aan een bieropener

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (5)

volgens mij is het een mes voor sportduikers/vissers.

Je kan er touw of lijn mee doorsnijden.

... en natuurlijk bierflesjes mee openenen (veel belangrijker)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flesopener!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blikopener
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ook zeggen dat het voor het openmaken van een blik is. Je wipt dat onder de deksel van een blik en de lucht loopt eruit waardoor de deksel gemakkelijk open te draaien valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blikken zijn niet echt vacuum. Er zit ook deksel op een blik. Ik denk dat je een pot bedoeld zoals de groeten van Hak.
Om door het kunnen opwippen van de kroonkurk een fles te openen.
Dus niet een "bieropener",want dat woord bestaat m.i. (nog) niet.