als je heel lang op dieet ben geweest en je eet ineenkeer heel veel bloemkoolschotel (bloemkool+gehakt+30+kaas) kom je dan gelijk aan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Gewoon genieten van je maaltijd, niet zo druk maken.

Antwoorden (5)

Nee hoor. Als je het dan maar bij één keer laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het aankomen zal meevallen maar kijk wel uit jemaag zal het niet meer gewend zijn zoveel voedsel ivm pijn maag en of darm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet echt handig.

Wat gebeurt er als je op dieet gaat? (En dan bedoel ik niet 10% minder eten, maar 50% minder eten). Je geeft je lichaam dan het signaal dat er voedselschaarste is. Van nature gaat je lichaam dus extra vet aanmaken, om een voorraadje aan te leggen. Als je van het ene op het andere moment weer stevig gaat eten, zul je dus absoluut direct aankomen, en (uiteindelijk) misschien wel zwaarder worden dan voor je dieet.

Het beste dieet bestaat uit iets minder eten, en veel meer bewegen. Als je na het eten nog honger hebt heb je te weinig gegeten!

Verder zou het het beste zijn als je het niet ervoer als een dieet, maar als gewoon gezond eten/leven. Op een prettig gewicht komen is dan slechts een leuke bijkomstigheid.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal inderdaad niet gelijk weer iets aankomen, maar omdat je nu heel veel hebt gegeten, zul je wel weer sneller een honger gevoel krijgen. Je maag heeft nu veel binnengekregen en "verwacht" dat nu voor de volgende keer weer!! Pas op dat je dus niet langzaam de maag weer uitrekt hiermee! De maag krimpt namelijk als je op dieet bent, vandaar dat na een tijdje minder eten je honger gevoel langzaam steeds minder wordt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor eventuele "verwachtingen" van je maag is één veel eten keer toch echt te weinig. Langdurig streng lijnen creëert echter *wel* een verwachting, namelijk dat er weinig eten is, en dan probeert je lichaam het eten vast te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord is gebaseerd op mijn eigen ervaringen!
Ligt eraan wat je voor dieet volgt (de).

Als je bijna tot niets at dan kom je gegarandeerd bij als je een keer lekker eet en (te) veel. Dat is er na 1 keer echter snel weer af als je daarna gelijk weer in je oude lijnpatroon komt.