Afgezien van het feit dat het woord 'gezond' en 'snoep' niet echt bij elkaar passen, is de verstandigste keuze die je kunt maken vermoedelijk gewoon het ouderwetse harde zuurtje of de harde lollie.

Dat bevat relatief per 'eetminuut' (als je ze opzuigt) de minste calorieën, en als je daarna goed water drinkt om de ergste suiker van je tanden te spoelen, hoeft het ook voor je gebit geen probleem te zijn. Geen groter probleem dan fruit of frisdrank.

Misschien zijn er tegenwoordig zelfs wel suikervrij zuurtjes ; daar ben ik niet zo van op de hoogte. Maar als die variant er is, is dat zeker de meest ongezonde.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry ; minst ongezonde. Meest gezonde vind ik weer iets overdreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen ik meen dat water niet helpt als gebitsreiniger, niet als het om een aanval van zuren gaat (zoals uit snoep en frisdrank). Het enige wat dan goed zou helpen is kaas eten, nou ja, dus waarom niet kaas snoepen dan? Maar hoe zit het met kauwgom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaas ; zou dat het geheim van mijn nul gaatjes zijn ??
Ik kan het me niet voorstellen. Maar dat de hele dag vrijwel alleen maar water drinken schijnt volgens de tandarts wel degelijk goed te zijn. (Dat ik geen frisdrank en vrijwel geen fruit consumeer schijnt ook te helpen). Kaas is - helaas- geen goed snoepgoed ; te vet, te zout, te veel calorieën, (te lekker). Kauwgom vind ik geen voedingsmiddel, zelfs geen snoep. Dat is gewoon een vieze onhebbelijke gewoonte.
Een stuk fruit. 'An apple a day, keeps the doctor away'.
In fruit zitten vitaminen en geen kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen geen toegevoegde suikers en/of zoetstoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Rozijntjes zien kids als snoep en zijn gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snoep verstandig eet een....
APPEL.

Kies een lekkere zoete.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snoep verstandig, eet een appel

Toegevoegd na 1 minuut:
Martine, je bent me net voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn we even verstandig.
In mind dan, want ik heb liever een Perziksnoepje, van haribo dan ook nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van haribo, dat ook nog eens.
We zijn wel verstandig, heb net een appel op, goed bezig.
Pure chocolade!
Melk-en witte chocolade bevatten weer meer vetten, vooral witte choco.
amc
13 jaar geleden
Stukjes gedroogd fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm ja plus +!
Dadels (medjoul) smaken bijna als chocolade, zachte abrikozen en lekkere dikke vijgen (of juist van die kleintjes) zijn heerlijk!
Neem niet de gedroogde stukjes die gesuikerd zijn, anders kan je bijna net zo goed een 'normaal' snoepje nemen..
Het minst slecht is 100% natuurlijk snoepgoed,dus:
* gezoet met maisstroop,vruchtendiksappen,melasse of ahornsiroop,
* geen kunstmatige geur-,kleur-, en smaakstoffen of conserveringsmiddelen,
* alleen natuurlijke en ongeraffineerde suikers.
Dat kun je kopen in de natuurvoedings- of reformwinkel,Zonnatura gewoon in de supermarkt heeft ook wel het een en ander en de webshops Natuurlijk Snoepen en Snoep Gezond verkopen niet anders.