Welk soort snoep zou het minst ongezond zijn en waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Afgezien van het feit dat het woord 'gezond' en 'snoep' niet echt bij elkaar passen, is de verstandigste keuze die je kunt maken vermoedelijk gewoon het ouderwetse harde zuurtje of de harde lollie. Dat bevat relatief per 'eetminuut' (als je ze opzuigt) de minste calorieën, en als je daarna goed water drinkt om de ergste suiker van je tanden te spoelen, hoeft het ook voor je gebit geen probleem te zijn. Geen groter probleem dan fruit of frisdrank. Misschien zijn er tegenwoordig zelfs wel suikervrij zuurtjes ; daar ben ik niet zo van op de hoogte. Maar als die variant er is, is dat zeker de meest ongezonde. Toegevoegd na 1 minuut: sorry ; minst ongezonde. Meest gezonde vind ik weer iets overdreven.

Een stuk fruit. 'An apple a day, keeps the doctor away'. In fruit zitten vitaminen en geen kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen geen toegevoegde suikers en/of zoetstoffen.

Rozijntjes zien kids als snoep en zijn gezond.

Snoep verstandig eet een.... APPEL. Kies een lekkere zoete.

snoep verstandig, eet een appel Toegevoegd na 1 minuut: Martine, je bent me net voor

Pure chocolade! Melk-en witte chocolade bevatten weer meer vetten, vooral witte choco.

Stukjes gedroogd fruit.

Het minst slecht is 100% natuurlijk snoepgoed,dus: * gezoet met maisstroop,vruchtendiksappen,melasse of ahornsiroop, * geen kunstmatige geur-,kleur-, en smaakstoffen of conserveringsmiddelen, * alleen natuurlijke en ongeraffineerde suikers. Dat kun je kopen in de natuurvoedings- of reformwinkel,Zonnatura gewoon in de supermarkt heeft ook wel het een en ander en de webshops Natuurlijk Snoepen en Snoep Gezond verkopen niet anders.

Bronnen:
www.natuurlijksnoepen.nl
www.snoepgezond.be

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100