De magnetron doodt alle micro - organismen met zijn microgolven? Is een beetje bedorven voedsel veilig te eten als je het in de microwave opwarmt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
microwave? je bedoeld magnetron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat je het moet proberen ;)

Het beste antwoord

Het doden van Micro organisme is niet zo makkelijk als je denkt.
Tijdens mijn opleiding in de catering van Martin air hebben wij meegemaakt dat na het koken - stomen of in de magnetron tot koken brengen niet alles dood, er zijn namelijk organisme die zich zo snel kunnen inkapselen dat ze na de verwarm / kook sessie weer te voorschijn kwamen dus alles doden kunnen wij leken niet, ziek worden wel dus niet eten zoals velen hiervoor al weten te vertellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je zeer goede antwoord +10

Andere antwoorden (3)

Een beetje bedorven voedsel moet WEG, in de groene bak.

De uiterste datum staat er niet voor niets op. Dat is om te voorkomen dat je een voedselvergiftiging krijgt.

Dus het antwoord op je vraag is NEE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PBlaan
een jaar geleden
"Een beetje bedorven voedsel moet WEG, in de groene bak. " Hoezo in de groene bak? Krijg ik anders alsnog een voedselvergiftiging?
De kans is groot dat je inderdaad de bacteriën doodt, maar je wordt juist ziek van de stoffen die de bacteriën uitscheiden. En die stoffen gaan niet weg door de magnetron. Bedorven voedsel is daarom ongezond, ook al zijn de bacteriën dood.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is maar een deel van de waarheid. Wat denk je dat pasteuriseren en thermiseren doen? Daar wordt het voedsel langer houdbaar van, met de dooie beestjes er nog in. Verder zijn sommigen toxinen niet hitte stabiel. Er zijn ook beestjes die pas in je darm "aan het werk gaan" Maar echt bedorven, ja dat moet je weggooien.
Het doden van Mic.org. doe je met koken en bakken ook en als het voedsel een beetje bedorven was, blijf je wel overeind. Je hoeft echter geen T.V. kok te zijn om te merken dat de smaak afschuwelijk is.
Dus gewoon weggooien, neem geen risico.