Is het spectrum van 'zuur' groter dan bijv. van 'zoet'?

Maar misschien is dit een heel persoonlijke gewaarwording. Toch is het ene zuur voor mijn gevoel van een heel andere orde dat het andere. Een zure sinaasappel naast een zure augurk of yoghurt of citroen.
Terwijl zoet, zout en bitter alleen maar gradueel verschillen. Dan proef ik slechts een beetje zout of heel erg zout (of zoet / bitter)
Ervaart iedereen dit zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

nee dat is niet er is een schaal van 1 tot 14 en 7 daarvan is het midden niet zoet en niet zuur! 1 is heel zuur en 14 heeeel zout

ik hoop dat dit je verder helpt

groeten