Waarom doet je mond zo zeer als je een heel pakje zure aardbeimatjes eet?

Als ik aardbeimatjes eet, van die zure, dan eet ik zo zo'n zakje leeg. Maar naarmate ik verder eet, des te zeerder is mijn tong/mond. Hoe komt dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Behalve dat ik 1 x deze zelf proefde (en nooit weer oops) is dit pijnlijke gevoel in je mond alleen al een signaal dat je een teveel aan appel-en citroenzuur inneemt ;) Wat zit er zoal in deze 'matjes'? suiker,gluco-fructosestroop,tarwebloem (gluten),voedingszuur (appelzuur),citroenzuur),aroma van vruchten en plantenextracten (radijs,pompoen,tomaat,appel). Kan sporen van melk bevatten. Voedingswaarde per : 100 gram Energie : 374 kJ/388 kcal Eiwit : 2,7 gram Koolhydraten : 90 gram Niet dat ik je 'de les wil leren' hoor, maar een teveel en regelmatig innemen (zit ook in alle bekende frisdranken , breezers en energydrinks enz) kan zeker op nog vrij jonge leeftijd wel tanderosie veroorzaken. (niet kijken hier als je je "eigen zoethoudertjes" nog verkiest boven een gezond en sterk gebit !) Dan hier een site over wat deze 'zuren' doen met je mond/gebit ;) http://www.colorsmile.nl/tanderosie.html

Bronnen:
google en 'lessen'van mijn mondhygieniste

Je moet de matjes ook niet mee op eten!

Die aardbeimatjes zijn zo ontiegelijk zuur, dat je tong enorm geprikkeld wordt. Door langdurige prikkeling van de zenuwen, gaat je tong pijn doen. Dat is trouwens ook een teken dat je te veel van dat spul eet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100