Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe red je een te droge (appel)cake?

Was van zichzelf al wat droog, is nu 2 dagen oud. Volgens mij nog eetbaar...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met een cocktailprikker gaatjes prikken en er een lekkere likeur over druppelen. Dit doordringt door de cake en daardoor wordt hij wat vochtiger. Je kunt hem ook in blokjes snijden en samen met vruchten, laag om laag in een glas doen en opvullen met een lekkere gustard , vanilleyoghurt of roomkwark met vanille of iets dergelijks.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Lekker laagje roomboter erop smeren en smullen maar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel gauw serveren !
Hoe langer je wacht hoe droger die wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Serveren met slagroom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een lekkere custard, en geef die er warm overheen - zo wordt het een engels toetje, maar ik lust het ook best bij de koffie of een kop thee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken mensen die het dan als toetje eten met warme of koude vanillevla op het bord erbij. Eventueel nog met slagroom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weggooien of de cake gebruiken als laag voor een toetje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snij de cake in drie plakken over de gehele lengte en besprenkel het met amaretto of een ander likeurtje. Je kunt eventueel nog wat aardbeienplakjes tussen leggen.
De cake weer op elkaar leggen en in folie wikkelen. Een tijdje laten staan en mooie plakken snijden. Door de likeur en aardbeien wordt het weer lekker zacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn oma deed altijd een schep appelmoes door het beslag, er nu overheen smeren is misschien ook wel een optie..?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snel opeten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding