Hoe red je een te droge (appel)cake?

Was van zichzelf al wat droog, is nu 2 dagen oud. Volgens mij nog eetbaar...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Met een cocktailprikker gaatjes prikken en er een lekkere likeur over druppelen. Dit doordringt door de cake en daardoor wordt hij wat vochtiger. Je kunt hem ook in blokjes snijden en samen met vruchten, laag om laag in een glas doen en opvullen met een lekkere gustard , vanilleyoghurt of roomkwark met vanille of iets dergelijks.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Lekker laagje roomboter erop smeren en smullen maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel gauw serveren !
Hoe langer je wacht hoe droger die wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Serveren met slagroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een lekkere custard, en geef die er warm overheen - zo wordt het een engels toetje, maar ik lust het ook best bij de koffie of een kop thee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken mensen die het dan als toetje eten met warme of koude vanillevla op het bord erbij. Eventueel nog met slagroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weggooien of de cake gebruiken als laag voor een toetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snij de cake in drie plakken over de gehele lengte en besprenkel het met amaretto of een ander likeurtje. Je kunt eventueel nog wat aardbeienplakjes tussen leggen.
De cake weer op elkaar leggen en in folie wikkelen. Een tijdje laten staan en mooie plakken snijden. Door de likeur en aardbeien wordt het weer lekker zacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn oma deed altijd een schep appelmoes door het beslag, er nu overheen smeren is misschien ook wel een optie..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snel opeten