Wat is het minst kostbare levensmiddel (voeding of drank) dat je in de supermarkt kan kopen?

Per gram.

Naar aanleiding van de vraag over welk voedingsmiddel het allerduurst is per gram.

Toegevoegd na 36 minuten:
Alles dat je kan en hoort te eten en drinken, is wat mij betreft een levensmiddel, dus zout en water ed. zijn prima.
En jullie mogen het ook best per kilogram berekenen als dat makkelijker is dan per gram, daar had ik even niet aan gedacht :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

water!!

bij de Ah kan je een pak water kopen van anderhalve liter voor maar 25 cent...

er staat bij dat ie voor 1 liter 17 cent kost, dus water kost omgerekend nouwelijks een tiende van een hele cent.

*geen idee hoe je het moet uitrekenen overigens..*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar is water wel een voedingsmiddel zelf denk ik van niet want het is een vloeistof
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik las net bij een van de antwoorden dat water toegestaan is als voedings middel.Maar dat antwoord is weg????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind water een prima voorbeeld van levensmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik zie het nu ik heb je vraag niet goed gelezen.
mijn exuus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen probleem :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kraanwater thuis is veel goedkoper ;-)

Andere antwoorden (3)

Ik denk keukenzout. € 0,35/KG bij de Albert Heijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Daar hebben we al eerder een discussie over gehad. Zout is geen voedingsmiddel maar een smaakmaker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar valt wat van te zeggen.. ;-) Is een pak koolzuurvrij water wel een drank? Dat is, met € 0,17/LT, namelijk nog goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dat lijkt me ook geen voeding het is nl drinken
Amadea
13 jaar geleden
Ja, dat is een veel beter antwoord op de vraag. Alleen, wat kost dat dan per gram?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 liter water is 1000 gram, dus 0,00017 cent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat om levensmiddelen, dus drinken is toegestaan.
Nu heb ikzelf in het andere topic (over het duurste) Saffraan genoemd en dat wordt geaccepteerd.
Meel en bloem zijn ook levensmiddelen,
als ik de "reclames" over de hulp aan 3e wereldlanden moet geloven tenminste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een liter zuiver water bij een temperatuur van 4°C en standaard atmosferische druk is nagenoeg één kilogram. (1,000028 dm³)
Tarwebloem 30 cent de kilo.
0.03 cent de gram

Maismeel is ook 30 cent de kilo trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das dan knap 50 cent goedkoper als bij mij in de suup.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit tussen de goedkope winkels in hier :-)
bij mij in de supermarkt(hoogviet)is vermicelli het goedkoopste na water wet er te koop is 18 cent voor 500 gram.water kost er 17 cent voor 0,5liter.Ik heb er tijdens het boodschappen doen even naar gekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook naar de anderhalve liter-flessen water gekeken? Vaak zijn de kleintjes in verhouding veel duurder dan de grote. Bij de AH to go zijn 33cl-flesjes zelfs dúúrder dan de literflessen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eh das een goeie vraag nee daar heb ik niet naar gekeken omdat in ''mijn''supermarkt een hele kleine met maar een klein aanbod er alleen grote vepakkingen zijn van dure merken.dat weet ik omdat ik die keine flesje koop voor thuis en onderweg en die het goedkoopste water zijn