wat moet ik doen als ik heel veel zin heb in chips of energy drank.. terwijl ik wil afvallen?

ik heb daar dus elke keer echt heel veel zin in.. maar wil graag afvallen dus blijf ik er wel van af.. maar het is wel lastig iemand tips om het makkelijker te maken??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Het is erg moeilijk om van lekkere dingen af te blijven. Wat ik dan altijd probeer is om mezelf af te leiden van de lekkere dingen. Doe iets wat je leuk vind en waarbij je niet snel naar een snack grijpt! Als het echte honger is, kun je voor een gezondere variant gaan (zie link hier onder voor een paar voorbeelden). Wat ook slim is, om geen programma's te kijken waarbij veel lekkere dingen in voorkomen. Zoals kook programma's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Geen ongezonde boodschappen in huis halen, veel water drinken.

Betere tussendoortjes, zoals liga en sultana in huis halen.
13 jaar geleden
Wortels of melba toast onbelegd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga even een blokje om dan verzet je je gedachten. wat ook goed kan helpen is om een glas water te nemen.
en anders een appeltje .
wat ook wel eens kan helpen is om je zelf 5 minuten te geven en er over na te denken waarom je zon trek hebt in al die ongezonde dingen. vaak heb je dan al geen trek meer. heb je dan nog behoefte ga dan wat anders doen dat helpt echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal iets anders in huis dat lekker en knapperig is. Bijvoorbeeld sla, rauwkost, een appel of een ander soort fruit.
Een handvol nootjes (ongezouten) helpt ook goed tegen de lekkere trek.
13 jaar geleden
Energy drank is zeer verslavend omdat er heel veel suiker en cafeïne in zit. Chips bevat slechte koolhydraten wat dus ook een verslavend effect heeft.

Je moet nu dus afkicken, in plaats van afvallen!
Als je deze rommel langzaam afbouwt en tussendoor heel veel water drinkt dan ben je in een paar weken afgekickt. Je zult zien dat je dan ook bent afgevallen.

Eet heel veel rauwkost tussendoor. Tomaat, komkommer, bleekselderij, radijsjes enz. hebben een hele reinigende werking.

Voortaan geen chips en zéker geen energy drink meer! Gewoon een volkoren boterham met thee of water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als bovenstaande tips niet voldoende werken zou je een light variant van een energiedrank kunnen proberen. Maar ook niet te veel anders blijf je verslaafd aan de cafeïne die erin zit.
Het zou het beste voor iedereen zijn om de chips te laten staan. Dik of dun. Maakt niet uit. Deze zijn per definitie ongezond. Ook de light varianten.
Sterkte...lijnen is niet makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je voldoende gezonde afleiding in huis hebt.
Worteltjes, radijs, augurk, zilverui, sla en wat 20+ kaas. Krijg je een aanval, kost het je ff tijd om van dit alles een lekkere en hele gezonde salade te maken zonder veel Kcal.
Geen energy drank nemen met suiker. Als je persee wilt, light is verkrijgbaar. Liever 2 glazen lauw water drinken en dan de gezonde salade nemen.
Veel succes en laat eens weten of het lukt?