Heeft er iemand ervaring met het afvallen met appelazijn?

Ik heb ergens gelezen dat je dmv het drinken van water met twee lepels appelazijn (3x p.d.) in korte tijd kunt afvallen. Heeft iemand hiermee ervaring? Of eventueel iemand uit de familie of omgeving. Wil graag weten of het idd helpt bij het afvallen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk je zelf? Het is zo klaar als een klontje dat het niet werkt. Anders zou niet een groot deel van de mensheid worstelen met zijn gewicht.
Kimath
13 jaar geleden
Inderdaad, als het echt waar zou zijn, was het vol op in het nieuws, en zou het constant uitverkocht zijn.

Antwoorden (4)

Bepaalde zuren helpen je bij de vertering van voedingsstoffen, en de opname daarvan. Daarnaast ook de afvoer van schadelijke stoffen.
Als je een normaal eetpatroon aanhoudt, gebeurt dat al automatisch, door de zuren die je binnen krijgt via een sladressing, een sinaasappel, sporadisch een glaasje cola, enz.
Zuren zijn dus onderdeel van een normaal en gezond eetpatroon, en helpen je op die manier op gezond gewicht te blijven.
Extra zuur tot je nemen heeft geen invloed op je gewicht. Dat je af zou vallen door het drinken van water met azijn, is dan ook niet waar.
De enige gezonde manier om af te vallen is: Het aanhouden van een normaal voedingspatroon, zodat je lichaam voedingsstoffen genoeg krijgt om zichzelf te onderhouden. Het eventuele overgewicht raak je vanzelf kwijt, wanneer je maar genoeg beweegt, beweegt, beweegt, beweegt, ik kan het niet vaak genoeg zeggen: bewegen! Dat helpt de vertering van je voedsel tevens beter dan een paar lepels azijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan helpen bij afvallen maar is zeker geen wondermiddel. verantwoorde voeding en beweging dragen ook hun steentje bij.

appelazijn heeft bepaalde eigenschappen die het afvallen kunnen ondersteunen doordat het gunstige effecten heeft.

Appelazijn activeert de spijsvertering, en zorgt er voor dat je minder trek hebt in allerlei tussendoortjes. Appelazijn helpt het vet sneller verbranden. Bovendien werkt appelazijn urine afdrijvend. Tel je dit bij elkaar op, en let je op je lichaamsbeweging, dan kan de conclusie alleen maar zijn dat afvallen met appelazijn werkt.

vet eten en een gebruik van appelazijn zal dus niet helpen, maar ga er vanuit dat je zelf ook over deze logica beschikt :)

succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wauw, je maakt mijn dag helemaal goed :)
ik drink rode spa met citroensap, werkt ook wel, maar gezond eten, en op je calorieën letten moet je blijven doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het kan helpen ja, maar als je er eenmaal mee stopt en je begint weer met je normale eetstyle dan kom je (vaak)dubbel zo hard aan.

Ik zou de oplossing bieden door gewoon goed te blijven eten en erbij sporten!