waarom heeft een aardappel-lepel 2 van die oren eraan zitten, wat is de functie daarvan?

Wij zitten bij ons mam te eten envragen ons dit af. En nergens is een antwoord te vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb werkelijk geen idee waar je op doelt...

Antwoorden (3)

Die karakteristieke vleugels (oren) zijn oorspronkelijk bedoeld om een aardappel in de schaal te kunnen delen, als je een halve wilt opscheppen. Bij een normale ovale lepel schiet de aardappel weg, nu kun je hem een beetje klemmen.
Amadea
13 jaar geleden
De aardappel lepel is ook dieper en het model is zo dat de aardappel beter in de lepel blijft liggen. Een aardappel opscheppen met een groentelepel lukt veel minder want de kans is groot dat hij eraf rolt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind het idee van de aardappel delen echt logisch klinken.... Ben heel benieuwd of er nog meer komt, wikipedia had niets..
soms heeft de aardappel lelijke bergjes(pukkels) die vrij hard zijn en soms diep ingenesteld zijn, met het oortje kun je die er makkelijk eruit halen.