Wie weet hoe je de echte duitse rollade moet maken?

Het lijkt totaal niet op de nederlandse rollade qua vorm, smaak en kleur. Het is een donkere malse vleessoort (runder?) die plat is gemaakt augurk, uitjes, spek? e.d. er tussen en nog wat dingen, en is dan opgerold. Hij word in de pan verder gebakken? Wie weet wat ik bedoel en heeft een recept? Ik weet ook niet hoe dat vlees heet.

Genoeg duitse recepten op internet, maar begin er maar eens aan met dat vertalen. Is nog niet makkelijk.

*** (Rinder)-rol(l)ade(n).

(ik weet het ook niet precies) :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Antwoorden (1)

Rundvlees inderdaad.

Sla de entrecôtes plat tot een dun lapje.
Smeer de entrecôtes dik in met mosterd en strooi hierover de gesnipperde ui en de dobbelsteentjes spek.
Leg dwars op de rolrichting een gevierendeelde augurk en rol de lapjes stevig op.
Bind de rollade dicht met kooktouwtje of houd ze bij elkaar met cocktailprikkers.
Verhit boter of olijfolie in een middelgrote pan en bak de rollades zachtjes bruin in ca. 20 minuten zodat de
ingrediënten gaar worden.
Serveer de Duitse rollade in eigen jus met bijvoorbeeld aardappelpuree en rode kool.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er zijn evt. speciale duitse roladeringen verkrijgbaar. zie bron: