wat heb jij in je masala dabba?

met andere woorden: welke specerijen of kruiden gebruik jij het meeste met koken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Pepermolentje 4 seizoenen peper, molentje zeezout, molentje knoflook, molentje nootmuskaat, gemberpoeder, hot curry, milde curry, milde - en scherpe paprikapoeder,shoarma-en gyroskruiden,viskruiden, koriander poeder, tijm(gedroogd) kruidnagelen,foelie,laurierblad,selderijzout voor het bakken van gebak; vanille- en rumessence,koekkruiden, kardamom, kaneel, molentje fruit pepper, en dan kook ik vaak italiaans; oregano,rozemarijn(gedroogd) basilicum(gedroogd)soms italiaanse kruidenmix, grove-en franse mosterd, Soyasaus,ketjap,oestersaus,balsamico azijn(rood en wit) appelazijn,wijnazijn,natuurazijn,teryaki honing Dan heb ik in de tuin verse kruiden als bieslook,peterselie,tijm, rozemarijn ,basilicum,lavas en munt. In de winter zet ik ze op de vensterbank in de bijkeuken,In de supermarkt heb je ze als plantjes in potjes en ik zet ze dan in een langwerpige smalle plantenbak. De meeste kruiden in de tuin komen in het voorjaar gewoon weer op. Ik kook graag gevarieerd en voor de indische keuken koop ik het liefst de verse boemboe mixen, hoewel ik er wel veel in een apart kistje in de kast heb staan. Ik gebruik eigenlijk alleen de djahe,kurkuma,sambal brandal,sereh,satekruiden en ketoumbar. Toegevoegd na 18 minuten: Speciaal voor in de masala dabba kun je de 7 blikjes vullen met indiase kruiden als groene kardamom peulen,fenegriek,madras kerrie,turmeric, anijszaad,chilipoeder, garam masala,kurkuma,karweizaad, het ligt er net aan of je van zoet of pittig houdt.

ik denk nootmuskaat, paprikapoeder & peper.

Veel peper, bij alles bijna.

Ik heb een keukenkastje vol kruiden :-) ik gebruik vooral peper en zout, kerriepoeder, paprikapoeder en Kipkruiden uit griekenland. Maar ik varieer ook nog wel eens met andere kruiden.

Het gerecht dat je noemt ken ik niet en kan ik dus niet koken, maar als je bedoelt met koken in het algemeen dan gebruik ik vaak peper, knoflook, milde paprika poeder, knoflook, mosterd, bieslook, peterselie, basilicum, tijm, oregaan, safraan, laurier, kruidnagel, vanillestokje, kaneelstokje ... goh, best veel eigenlijk.

* kippenbouillon * vers gemalen peper * zeezout * knoflook * kerrie djawa Toegevoegd na 6 minuten: Vergeten, voor de Indische keuken * djahé * djinten * trassie * ketoembar * Kentjur * Koenjit * Tjenkeh * djahé en dan nog de verse knol en bladkruiden.

Voornamelijk Djahé, Laos, Ketoembar, sereh, peper en zout.

Vers gemalen peper en zout, paprikapoeder, kerrie, chili, en knoflook.

Bonenkruid, knoflook en peper.

Ik heb een hele kast vol, maar diverse soorten peper, knoflookpoeder, paprikapoeder, nootmuskaat en kerrie (ook in diverse smaken) zijn wel de meest gebruikte. Daarnaast gebruik ik het liefst veel verse kruiden. En van die luiwijvenmengsels ook wel ; kipkruiden, speklapjeskruiden, karbonadekruiden, gyroskruiden, dat werk. Wat je in duitsland niet kan krijgen trouwens ; dat wordt hamsteren straks !

First a background lesson in Masala Dabba: Every Indian kitchen has at least one masala dabba if not two. The concept is just genius and my hats off to whoever invented it. A MD is usually a round, flat container whit a lid and has little containers, usually 6-7, that fit inside it. With the plethora of Indian spices one has to use while cooking, it is handy to have the most commonly used ones whitin easy reach. I have two dabbas- one for ground spices like TURMERIC and RED CHILLI POWDER, and the second one for whole spices like CARDAMOMS, CLOVES, CINNAMON STICKS, BLACK PEPPERCORNS, CUMIN SEEDS, GARAM MASALA (everest), MUSTARD SEEDS, CUMIN CORRIANDER (Dhana Zeera).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100